Jadual Puasa Sunat 2012.

on Selasa, Januari 17, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Muslimin dan muslimat yang berminat dan ingin menambah saham akhirat, boleh tengok jadual di bawah.

Sumber: Nadhilah Hr.
Download SINI.

* PEMBETULAN. Sila perbetulkan sedikit kesilapan yang terdapat dalam jadual di atas iaitu tarikh 1 April 2012 (Isnin) dianjakkan ke hari Ahad.

Pada yang belum menggantikan puasa Ramadhan tahun lepas, jangan lupa tunaikan dulu kewajipan anda sebelum menunaikan amalan sunat. Jangan terlajak tahun, nanti kena puasa dan membayar fidyah.

Selamat menunaikan amalan sunnah.
Ranking: 5

20 comments

17 Januari 2012 7:42 PG

Cepatnya letak jadual puasa... :) awak nak plan cuti raya ker...

Elok laa pada sapa yang kena qada puasa tunaikan secepat mungkin...mana laa tau pendek umur :D

17 Januari 2012 8:03 PG

ramai yang terlupa atau buat2 lua atau memang tak tahu boleh buat puasa sunat...wbp kena ganti yang wajib dulu...

17 Januari 2012 8:22 PG

Ini puasa sunat untuk sepanjang tahun ni. Sebab tu kena letak awal. Tak ada maknanya nak plan cuti awal. Semuanya bergantung pada jadual standby hubby. Kalau tak standby,boleh la balik kg.

17 Januari 2012 8:27 PG

A'a..betul tu. Kadang2 yang wajib pun tunggang langgang, ni kan pula yang sunat..

17 Januari 2012 9:51 PG

Kekadang Benjy dengar " Emm ... saya ni gastreklah tak boleh berpuasa .." mungkin betul juga katanya ... ataupun mungkin TIDAK ! :D

17 Januari 2012 3:03 PTG

Hahaha...alasan yang tak boleh diterima. Doktor sendiri dah bagitau tentang hal ni..Lain la kalau gastrik tahap serius.

17 Januari 2012 3:30 PTG

Baguslah iza ada jadual ini. Kakak mohon copy ye...

Hutang pusasa kakak biasa bayar pada bulan syawal lagi iza. Lega kalau dah bayar. Tak tahu bila kita mati kan...

17 Januari 2012 4:05 PTG

Copy la kak. Itu sumbangan dari seorang hamba Allah..
Betul tu kak, senang hati kalau tak ada hutang.

17 Januari 2012 7:33 PTG

eh.. bagus! terima kasih kerana share ni :)

17 Januari 2012 9:04 PTG

Makaseh jadualnya dan nasihat tu ye :)

18 Januari 2012 12:01 PG

masih blm berganti lagi puasa ramadhan haritu. alahai... 11 hari tu. harap2 takde masalah kali ni.

18 Januari 2012 12:59 PG

time kasih puan bagi jadual nie..nanti xde la lupe nak puasa..puasa kat tempat sy best..skrg winter..subuh kul 6.30 br masuk, maghrib kul 5 dah masuk..kejap je puasa..sebar benda baik..kite pun dapat pahala sama, betul x?

Wira Chomel recently posted Eksklusif: Kucing Pertama Berjaya Main Bola di Piala Dunia!

18 Januari 2012 2:28 PG

Sama2

18 Januari 2012 2:29 PG

Sama2..

18 Januari 2012 2:33 PG

Waa..banyak hari jugak tu..InsyaAllah,boleh punya. Iza dulu ramadhan time sarat,tunggu masa baby nak keluar.selamat sebulan penuh.

18 Januari 2012 7:20 PG

salam Iza..
memang berguna kalendar nih
terima kasih berkongsi

18 Januari 2012 12:04 PTG

W'salam..
Sama2.

Tanpa Nama
21 Mac 2012 11:21 PG

bulan april bermula pada hari Ahad..tetapi dalam kalendar tersilap..hari isnin..harap dapat perbetulkan

21 Mac 2012 5:58 PTG

Terima kasih atas teguran tersebut.

Tanpa Nama
25 April 2012 8:19 PG

Mohon share ye kak iza..terima kasih..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved