Wordless Wednesday # 7: Delima

on Rabu, November 30, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia


2 biji RM3 dari Yan, Kedah.

Ranking: 5

17 comments

30 November 2011 12:49 PG

fuh..kecur air liur..hehe

jom dapatkan kalendar + 5 keping gambar A4 percuma ;)

30 November 2011 12:57 PG

salam iza..isi dan kulitnya tak sama ngan luar negara kan.tp yg penting manis..sedap dan berkhasiat.nak sebiji blh?

30 November 2011 7:27 PG

Banyak khasiatnya buah delima ni

30 November 2011 10:03 PG

salam;
oooo..nilah rupanya buah delima ya,baru ku tahu!!.

30 November 2011 4:52 PTG

Sedaonya, dah lama tak makan buah delima. Murah yer. Kat KL nih 2 biji dekat 10 hinggit.

1 Disember 2011 12:03 PG

salam...
sampai ke ler saya tak pandai
nak makan buah delima nih..
makan sekali bijinya ke Iza?

1 Disember 2011 2:46 PTG

buah delima kulit kuning rasa manis :)

2 Disember 2011 3:34 PTG

@cikgu Naman
Terima kasih..

2 Disember 2011 3:37 PTG

@Lydia Miza(Aidyl Azim)
W'salam..
Kalau dalam negara, buahnya kecil lagi dan rasa masam sikit, tak boleh nak makan masam2 ni tapi buah yang ni rasanya import dari luar kot. Manis sangat2...boleh, ambik la..hehe..

2 Disember 2011 3:37 PTG

@EmpayarUtama
Yes..betul tu..

2 Disember 2011 3:38 PTG

@yusuflaili(Goku)
W'salam..
Ya, ni la buah delima. Di Sarawak tak ada ke?

2 Disember 2011 3:39 PTG

@fiza
Fuhh, mahalnya. Habis mahal RM5 je sebiji, paling murah 1 biji RM1.

2 Disember 2011 3:41 PTG

@zulkbo
W'salam..
Laa...pulok...rugi2.
Makan sekali dengan bijinya la. Kalau nak buang biji pun boleh tapi jenuh la nak asingkan. Buah kegemaran saya ni. Kalau balik kg, mesti mama saya belikan banyak2 sebab susah nak ada.

2 Disember 2011 3:42 PTG

@fadh leyanie
Ya ka? Tak pernah pilih kulit pulak. Yang tau, buah delima Malaysia memang masam, kalau import dah tentu manis.

2 Disember 2011 5:35 PTG

@Iza Teratak Usang
Setuju ngan fiza. Kat Kolumpo ni gila nak ma***s. Dalam 2-3 bulan lepas org rumah meragam nak makan buah ni lah. Hari-hari ke Tesco, Giant, kadang2 tu pg ke Masjid India.

Tanpa Nama
8 Ogos 2012 1:13 PG

miss kalau sa nak order dari miss boleh.....dlm 2 kg ke....emailkan pada esmeral_r@yahoo.com

8 Ogos 2012 10:13 PG

@Tanpa Nama
Maaf ye, sekarang bukan musim buah delima. Memang susah nak jumpa buah ni.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved