Rombak Bloglist Teratak Usang

on Sabtu, Ogos 20, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.
Dulu-dulu aku ada pasang widget di bloglist yang boleh scroll untuk memudahkan blogwalking, mengetahui up date terkini sesebuah blog dan menjimatkan ruang serta mudah untuk loading.

Tetapi setelah aku membuka bloglist khas untuk Teratak Usang menggunakan Samsung Galaxy S, hanya blog yang teratas sahaja dapat aku terjah kerana paparan blog dari smart phone tidak kelihatan widget untuk scroll ke bawah. Jadi, ini merupakan satu halangan untuk aku melawat dari satu blog ke satu blog yang lain menggunakan smart phone.

Oleh itu, widget tersebut terpaksa aku buang supaya semua bloglist rakan blogger dapat di baca. Pada blog yang menggunakan widget ini dalam post juga tidak dapat aku baca kerana tidak kelihatan langsung butang untuk scroll. Ada juga blog yang menggunakan paparan dari smart phone tetapi tiada butang paparan web untuk aku meninggalkan komen. Maka, jadilah aku sebagai silent reader kerana tidak dapat meninggalkan komen.

Sememangnya aku jarang up date blog kerana sudah jarang membuka laptop disebabkan kekangan masa dan terpaksa memerap di dalam bilik. Cara yang termudah untuk layari internet adalah dengan menggunakan smart phone kerana boleh online di mana-mana sahaja.

Sesiapa yang belum dilistkan dan berminat untuk dilistkan dalam bloglist Teratak Usang, boleh tinggalkan url anda di ruangan komen. Pada yang ingin sertai Contest Pertama Teratak Usang, sila ke Sticky Post. Jangan lupa juga untuk menbaca Info Terbaru tentang contest tersebut.




Ranking: 5

6 comments

20 Ogos 2011 pada 4:15 PG

nak nak..

http://azrijohan.blogspot.com/

20 Ogos 2011 pada 5:48 PG

saya2
http://chekguisza.blogspot.com/
:D

20 Ogos 2011 pada 7:09 PG

assalam iza

ada juga kekurangan samsung galaxy s ni ya.

20 Ogos 2011 pada 10:45 PG

Salam..
pakai Samsung Galaxy S2 kan?
ermm..baru nak beli hari tu..
ada masaalah juga ye..apa kata
pakai Samsung Tablet rasanya
lagi canggih kut?

20 Ogos 2011 pada 4:13 PTG

@azrijohan
ok,nanti akan dilistkn.

@cikgu isza
yg cikgu punya dah lama ada.

@wachak
W'salam
Ya,setiap sesuatu pasti ada kelebihan dan kekurangannya.

@zulkbo
W'salam.
S je, S2 masih mahal. Nk beli tablet pulak? He..he..ada yg ni pun dah bersyukur sangat2.nanti dikatakan mangsa teknologi pulak.

21 Ogos 2011 pada 11:27 PTG

salam,
ada juga masalah Samsung Galaxy tu rupanya.. selama ni tak perasan sebab tak pernah buka guna gadjet tu

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved