Putera atau Puteri Katak?

on Khamis, Februari 24, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Hari ini aku sempat ziarah beberapa blog sebelum membuka blogku sendiri. Tergelak kecil juga apabila aku sempat terlihat banner rakan blogger yang aku ziarah. Tiba-tiba terdetik dalam hati, "Eh, gambar macam ni pun boleh dijadikan pilihan untuk dibuat banner blog ke?" dan aku terus berlalu setelah meninggalkan jejak di beberapa blog.

Sekembalinya aku ke blogku, seperti biasa aku meninjau di sudut bawah blog untuk melihat samada aku mempunyai follower yang baru untuk aku follow kembali. Secara tidak sengaja, kurser tergerak ke ruangan Banner Teratak Usang. Terkejut aku dibuatnya apabila foto serupa yang aku lihat di blog rakan blogger ada juga di blogku. Alamak!! Kenapa boleh jadi macam ni? Apa yang silapnya? Nak kena register ke? Selama ni aku hanya tau guna je. Nak kena minta tolong pada yang pakar dan otai ni.

Rasanya bukan aku seorang sahaja yang alami situasi yang sama. Mesti ramai lagi blogger yang terkejut bila terpandangkan foto yang sebelum ini handsome, kacak, lawa, cute, comel tetiba bertukar menjadi foto seekor katak di dalam kiub ais. Ajaib ni.

Jika keadaan tersebut berterusan dan tidak dapat diselesaikan, terpaksalah aku mengambil langkah-langkah seterusnya atau membuang banner kecil tersebut.
Ranking: 5

15 comments

24 Februari 2011 pada 12:40 PG

tetiba katak jadi popular.. sana sini orang bercerita.. :D

24 Februari 2011 pada 12:59 PG

As salam Iza.
Ini mesti dah langgar pantang ni. kena sumpah jadi katak ... wakakaka


ps : dekat blog yg selalu wa menge'test' template x der plak kuar pic katak ni.
http://www.belasahan.blogspot.com/

24 Februari 2011 pada 1:11 PG

klakar....tergelak arinie...semua pergi ada gambar yg sama.....katak oh katak....dh mcm citer ali setan....

24 Februari 2011 pada 2:03 PG

HEHEHHE RAMAI BTL BUAT POST KATAK NI KAN?X PASAL2 DH GLAMOR LAK SI KATAK NI... HUHUHU

24 Februari 2011 pada 4:22 PG

erk..haha..katak dlm kiub ais..cool..hehe...tak dapek nk nolong..sbb x pro lg...sori..

24 Februari 2011 pada 7:57 PG

saya punya pun ada, dalam banner Hadith pilihan, tapi saya dah buang ingatkan virus...

24 Februari 2011 pada 12:26 PTG

@cikgu isza
Ya la, femes katak ni..

@wachak
W'salam..
Entah pantang apa la yg aku langgar ni...hehe..
Hmmm, dah ok dah. nasib baik tak terus jadi katak beku..

@amy
Ya la kan...rata2 blog ada kisah katak.

@Nor ' Atikah bt NorBaki
Ya la, katak tumpang glamer

@black_mel
Ok, tak mengapa...

@terataksenja
Owh..ya ka?
Hmmm tak pa, nanti boleh letak semula...

24 Februari 2011 pada 1:24 PTG

harini dah kurang katak-katak berlegar di mana-mana banding semalam. ;p

24 Februari 2011 pada 1:25 PTG

tu la ramai juga kami jumpa blog yang ada katak ni..
kebnyaknya semua yg ada domain..
slamat kami pkai blogspot je..hehe

24 Februari 2011 pada 1:37 PTG

@intan izani
Ya, hari ni belum jumpa lagi. Rasanya dah ok kot.

@LiFe KaMi
Ini bukan sebab domain. Ini pada sesiapa yg guna imageshack.us untuk banner dan background blog, mesti ada katak beku...byk juga blogspot yang kena.

24 Februari 2011 pada 2:58 PTG

salam..
musim katak membeku
buat export ke China..
he he..server down la tu
biasa dah kalau imageshack
atau photobucket..saya guna
servimg.com kalau nak upoad
gambar..

24 Februari 2011 pada 5:12 PTG

blog saya pun sama. dah di sumpah menjadi katak . mujur lah dah jadik blog yang prince charming balik . teehee

24 Februari 2011 pada 9:00 PTG

@zulkbo
W'salam..
Owh...saya pulak tak guna apa2 melainkan orang buat dan bagi utk diletakkan di blog. Tak pernah pun buka benda2 tu utk upload gambar.

@sarah mohamad
Nasib baik dah jadi comel semula. Mesti ramai yang risau ttg benda ni..

27 Februari 2011 pada 2:44 PG

salam kenal bu iza...

27 Februari 2011 pada 3:46 PTG

@wahyu-winoto
Salam kenal juga..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved