Buatmu Kekasih.

on Rabu, Mei 18, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.
Sambutan ulangtahun perkahwinan ataupun sambutan hari lahir merupakan detik bermakna dalam hidup seseorang. Hari ini merupakan hari ulangtahun kelahiran kekasih gelap ku yang dulu, kini dan selamanya bertahta di hati. Hanya lagu ini dapat ku dengarkan bagi menghiburkan hatiku yang lara.

Teringin nak menyambut atau membuat kejutan padanya seperti tahun-tahun lalu tapi apakan daya, diriku dan dirinya kini terpisah jauh.

p/s: Jika dirimu terbaca coretan ini, ku ucapkan Selamat Hari Lahir. Semoga dirimu sentiasa diberkati, dirahmati Allah dan sentiasa berbahagia di samping insan-insan tersayang.

Sedih rasanya diri ini...
ditinggalkan oleh kekasih hati...
Namun, apa dayaku...
kepergianmu atas urusan kerja...
Akan ku nantikan kepulanganmu,
kerana diri ini terlalu merindui,
walaupun hanya seminggu.

Kata hati, "Alahai, tak ada seminggu pun nak rindu. Dulu, yang dah ditinggalkan di kampung berminggu-minggu tak ada pun nak karang madah pujangga segala bagai...

Kata akal, "Di kampung lain la, ada ayah dengan mak mertua temankan. Di sini dok berdua je dengan anak. Kalau ada anak kucing ke, arnab ke boleh juga tolong meriahkan suasana yang sedia suram".

Kata hati lagi, "Tak pe, postpone la minggu depan".
Ranking: 5

6 comments

17 Mei 2011 pada 11:18 PTG

Aduhai..kesian tiup lilin sorang-sorang menunggu si dia yang berjauhan,kalau tak larat nak tiup,boleh pakai kipas angin..Semoga kebahagian milik anda yang abadi..

18 Mei 2011 pada 12:51 PG

Kalau jodoh x kemana...

18 Mei 2011 pada 1:39 PG

salam..
ermmm..bila berjauhan mesti bau bunga manjang kata orang tua-tua,bila dekat..sendiri mau ingat..molek juga kan..?ermmm..saya dengan Mrs..jarang berjauhan..sesekali juga bila cuti sekolah saya hantar balik ke Kedah..saya bekerja..baru bau bunga datang balik...he he..
:)

18 Mei 2011 pada 7:10 PTG

Assalamualaikum

First of all im sorry because i didnt visit your blog lately.

In my oppinion, we cant forgot our first love because he / she had been taught us more lesson to this world

p/s : i try to speak english because i know my english are bad :D

BLOG-AYIE.COM | SHARE & LEARN

18 Mei 2011 pada 10:16 PTG

Kadang kala baik juga sekali sekala kejauhan, boleh tambah kasih dan sayang bila rindu membadai jiwa. Kalau selalu twrtekan juga kan? Huhuh

13 Mei 2012 pada 7:26 PTG

hehehe..memang bila terpisah walau sementara pun hati meruntun bagai nak gila rasanya..

sabor aje la..apa pun didoakan semoga Allah mengurniakan tubuh badan yang sihat, kehidupan yang dirahmati dan mawaddah wa rahmah yang berpanjangan untuk suami tercinta puan Iza..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved