Jalan-jalan Cari Makan: Doli Kuey Teow

on Selasa, Januari 29, 2013

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Seminggu bercuti, seronok sangat. Bercuti dalam Malaysia dan juga luar Malaysia dalam tempoh seminggu. Alhamdulillah, dapat juga tengok negara orang.

Sebelum balik ke kampung, aku sekeluarga singgah menjamu selera di Doli Kuey Teow yang terkenal di Taiping. Sebenarnya sudah lama nak singgah makan di situ tapi ramai sangat pelanggan hinggakan tiada tempat duduk.

google

Balik kampung selepas waktu bekerja, jadi tak ramai sangat orang. Jadi dapat la merasa kuey teaw Doli. Aku makan 2 pinggan kuey teow biasa, hubby order special dan anakku kuey teaw sup. 

Rasanya biasa-biasa sahaja. Oleh kerana kelaparan sangat-sangat, habis juga 2 pinggan. Perjalanan di teruskan lagi....
Ranking: 5

11 comments

29 Januari 2013 10:28 PTG

doli dah xsesedap dulu..mmg skng mkn kn oder 2 pinggan.. skang kt taiping org minat keowteow koboi kt simpang

30 Januari 2013 12:19 PG

Pertama kali dengar menu Doli Kuey Teow.

30 Januari 2013 2:07 PG

salam..
ermm..nampak cam sedap tu
tapi nama Doli ye..cam bukan melayu
la pulak restoran nih..he he

30 Januari 2013 2:08 PG

tolong jangan makan
sampai 2 pinggan, takutla
bunyinya.. alahai :)

30 Januari 2013 7:32 PG

@Nadia Abdullah
Ya ka?next time boleh cari kuey teow koboi pulak la..

30 Januari 2013 7:33 PG

@akubiomed
Bukan menu bro tapi nama kedai tu Doli Koey Teow

30 Januari 2013 7:34 PG

@Zulkbo zulkboCom
W'salam..
Mungkin mamak kot sebab tengok macam ala-ala mamak gitu.

30 Januari 2013 7:35 PG

@Zulkbo zulkboCom
Bukan selalu en Zul..sekali sekala je..hehe..

30 Januari 2013 3:21 PTG

nampak mcm sedap..
sedap ke..
dah lama xmakan.. ^_^

30 Januari 2013 11:00 PTG

macam terbaek jer doli kuey tiaw nih. fuh~

8 Februari 2013 2:04 PTG

Pernah dengar,tapi tak sempah nak singgah masa pergi Taiping hari tu.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved