Kunci Terkunci.

on Sabtu, Januari 14, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.
Petang kelmarin, hubby bergegas ingin ke tempat kerja setelah mendapat panggilan telefon. Entah macam mana tiba-tiba dia masuk semula ke dalam rumah. Katanya, nak tunggu kawan ambil. Hairan juga aku. Kenapa tiba-tiba nak tumpang kawan.

Rupanya kunci terkunci. Kunci kereta ada di dalam kereta dan kereta terkunci. Manakala kunci pendua juga berada di dalam kereta. Itu la, apabila tergesa-gesa dan cuai.

Sepatutnya kunci pendua tu disimpan dan hanya digunakan apabila betul-betul berlaku kecemasan. Tapi my hubby belasah guna dua-dua kunci.

Nasib baik penyangkut baju menyelamatkan keadaan. Mungkin ala-ala MacGyver juga la, hubby dapat buka pintu kereta tu dan dapat la dia pergi kerja tanpa menunggu kawannya yang entah ada di mana.

p/s: Beringat sebelum kena, Sediakan payung bukan hanya sebelum hujan, malah diterik mentari juga.


Ranking: 5

9 comments

14 Januari 2012 12:04 PG

Salam,
Kita belajar drpd pengalaman terutama pengalaman yg semacam ini

14 Januari 2012 12:43 PG

hehe teringat kejadian saya pernah tertinggal kunci dlm keta. pagi2 nak antar anak pergi sekolah baru sedar kunci tertinggal dlm. seb baik ada abg driver lori sampah yg ambil sampah pagi2 dikawasan rumah kami tolong. syukur alhamdulillah ^_^

14 Januari 2012 7:30 PG

hehehehe... beringat sebelum kena... Lain kali semua yang untuk backup perlu di simpan di tempat yang bersesuaian... maksud saya di tempat lain laaa

14 Januari 2012 11:25 PG

salam..
pernah kena sekali 12 tahun dulu
masa tu pakai iswara..betul-betul
dekat parking KLCC ..jem satu
building sebab kereta saya terlock
pengalaman ngeri kira nih..kena
panggil tukang kunci..ambil masa
2-3 jam juga..alahai

15 Januari 2012 10:57 PG

hahahaha............... kak jie pernah pun alami mcm ni

pintu rumah terkunci tu lagi
sekali guna galah, buat cangkuk kait melalui tingkap

15 Januari 2012 9:50 PTG

W'salam..
Dah lama tu.
Sama la keretanya. hubby guna untuk kerja kereta tu.
Mesti ingat sampai bila2 kan???

15 Januari 2012 9:51 PTG

Dalam keterpaksaan,
ikhtiar tu berhasil nampaknya..

17 Januari 2012 1:04 PTG

hahah.. ni kes sama mcm suami kakyong jugak lah... guna hanger yg berdawai tu jugak lah.. ;)

17 Januari 2012 3:04 PTG

Ya ka? hehe..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved