Wordless Wednesday # 3: Rekuk Gajah (Ghequq Gajah)

on Rabu, Julai 27, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.


Ranking: 5

10 comments

27 Julai 2011 2:51 PG

salam..
ermm..orang bermusim
buah ler nih..sedap la
tayang buah2 an nya..
he he..

27 Julai 2011 9:46 PG

ya amponnnnnn...buah apa benda la ni iza. Bnyk lg dlm dunia ni rupanya yg mak x kenal..

27 Julai 2011 12:42 PTG

apa tu?
camne rasanya?

27 Julai 2011 3:06 PTG

@zulkbo
W'salam..
A'a, skrg ni kan musim buah, tayang je la. Jgn marah ye...

@lagenda
Iza pun baru pertama kali tengok.

@cikgu isza
Buah yang boleh di makan. Rasanya kelat-kelat masam dan ada yang kelat-kelat manis.

27 Julai 2011 7:25 PTG

seyesly kita xpenah jmpa buah ni.. hehehe ke kita ni jenis xmkn buah pelik2 sgt :p kalau durian. kita nak!!!!!!

27 Julai 2011 11:43 PTG

@|arieza|
Akak pun baru pertama kali jumpa buah ni...

27 Julai 2011 11:55 PTG

tak pernah nampak pn buah ni.. :D

28 Julai 2011 12:02 PG

buah ape tu... macam mana nak makan.. makan ngn kulit ke.. ke kene rebus... hish.. jakun btol sam banjamin ni... hehehe

28 Julai 2011 3:40 PTG

@izwanyusof
Mungkin dah hampir pupus kot.

@Sam Banjamin
Inilah dinamakan buah rekuk gajah. Senang je nak makan, belah dua, buang biji kecil (macam biji limau nipis), dan cicah dengan garam belacan. tak payah nak rebus2 atau buang kulitnya..

Buah ape pulak, tak pernah rasa macam mana..byknya buah2 tempatan...ni ye...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved