Kampungku: Wordless Wednesday # 13

on Rabu, Februari 15, 2012

Assalamualaikum.
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.



Ranking: 5

28 comments

15 Februari 2012 9:30 PG

Dimanakah kg anda? hehehe..

15 Februari 2012 9:35 PG

Negeri yang banyak jelapang padi...

15 Februari 2012 9:46 PG

WAOAHHHH kedah la kot .. Byk padi . Kalu camtu satu negeri la kot, kot je he he ....

15 Februari 2012 9:57 PG

Betui la tu...
dari Kedah jugak ka?
dok tang mana?
nahh...teguih keluaq loghat utagha...

15 Februari 2012 10:22 PG

Kakak belum pernah ada peluang jejak kaki ke bendang seumur hidup. Teringin nak pegang pokok padi yg ada buah...

15 Februari 2012 10:27 PG

Kampung Saya ada Pokok Kelapa Sawit! :D

15 Februari 2012 11:13 PG

salam..
orang dok menanam ka la nih?
bukan main taboq ja..?

15 Februari 2012 11:39 PG

Masih lagi dilakukan penanaman padi secara manual. Saya ingat mengunakan teknik taburan.

15 Februari 2012 11:41 PG

Cantik.

15 Februari 2012 11:58 PG

ada lg yg buat cara tradisional macam ni eh? =)

15 Februari 2012 12:47 PTG

Sy penah belajar di utara..pemandangan hijau jer bile tanam padi..best2 :)

15 Februari 2012 1:04 PTG

Kena pi Kedah la musim padi kalau nak pegang pokok padi.

15 Februari 2012 1:13 PTG

hehe...
kelapa sawit pun ok jugak...
buahnya tu kalau kreatif, boleh buat cincin..

15 Februari 2012 1:15 PTG

Tanjong Karang pun banyak padi..nak jugak..hahaha

15 Februari 2012 1:23 PTG

W'salam..
La ni dak dah tapi ada sesetengah tempat masih menanam lagi,
nak bagi padi naik elok.
Ada jugak yang tabuq dulu. bila tengok ada tempat jarang naik padi,
depa menyulam pulak.

15 Februari 2012 1:48 PTG

Sekarang ni dah moden, petani semua nak cepat. Ada sesetengah tempat je yang masih menanam.

15 Februari 2012 2:03 PTG

Ya, elok juga padi di situ..

15 Februari 2012 2:05 PTG

Ya ka?
Sejuk mata memandang kan..

15 Februari 2012 2:05 PTG

Ada!!
tapi tak ramai la..

15 Februari 2012 2:08 PTG

hmmm..

15 Februari 2012 2:49 PTG

huh daya lagi Tok Wan tu tanam padi yek

15 Februari 2012 2:57 PTG

Berusia pun masih bekerja..

15 Februari 2012 3:00 PTG

eh malaysia ada tanam padi ker

15 Februari 2012 3:06 PTG

comei !

15 Februari 2012 3:15 PTG

woah! org utara.. suka kalo pi utara naik tren. nanti lalu tgh bendang ^^

15 Februari 2012 3:37 PTG

rindu tanam padi..hehe

15 Februari 2012 5:24 PTG

Terima kasih sudi singgah...Baca tentang cempedak yg banyak juga cara masaknya.. :)

15 Februari 2012 7:12 PTG

Dah lama tak masuk sawah dengan aktiviti macam ni
Rindu pulak rasanya

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved