Akibat Gatal Tangan.

on Selasa, Julai 05, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.


Minggu lepas aku dapat satu Buffered Earning (BE) dan minggu lepas juga aku banyak terima email tentang suatu iklan yang dibayar dalam USD. Ada banyak cara untuk kita promosikan iklan tersebut samada pasang di blog atau dengan cara hantar email.

Oleh kerana tangan ni gatal nak cuba letak kat blog, aku pun pasang la iklan ni dalam blog di bawah sekali dan ditulis "Testing". Aku sekadar untuk mencuba. Sebab tu aku letak jauh ke bawah.

Dua tiga hari lepas tu, dengan tiba-tiba aku tidak boleh ping blog di Innit Nuffnang. Hairan juga, biasanya ok je. Ini nak sign in dah tak boleh. Bila disemak semula rupanya status "gelihati" dah digugurkan. Sedih juga hati bila ada BE tetiba dah jadi ahli biasa. Padahal aku hanya letak iklan USD tu daru dua hari, tak sempat nak panas lagi.

Baru saja bersemangat nak cari trafik dengan kehadiran BE, tiba-tiba terbantut apabila status jatuh. Dengan segera, aku buang iklan USD itu moga-moga dikembalikan status "gelihati" yang telah lama aku pegang walaupun dah sekian lama menunggu, baru nak dapat BE.

Hari ini, status "gelihati" menjadi milikku semula. Terima kasih Nuffnang kerana memberi satu lagi Buffered Earning padaku menjadikannya ianya dua BE.
Ranking: 5

9 comments

5 Julai 2011 pada 2:18 PG

salam..
nasib baik..
siap dapat 2 BE
lagi kan?ermm..kena
kerap updated lepas nih

5 Julai 2011 pada 5:30 PG

huuuu tahniah! hihi

5 Julai 2011 pada 8:37 PG

Salam,
Untuk istilah sebenar masalah gatal tangan ni "garu" saja jawapannya...kalau istilah gatal tangan yg lain memang menjurus kepada keburukan

5 Julai 2011 pada 10:37 PG

Tu lah, gatal tangan lagi...ekekekeke...

Tak per, dpt gak 2 BE ☺☺

5 Julai 2011 pada 5:10 PTG

@zulkbo
W'salam..
Ya la, nasib baik dapat 2 BE. Alhamdulillah...
InsyaAllah, lepas ni kena rajin2 up date la nampaknya..

@Khairul Hakimin B. Muhammad
Terima kasih..

@yusuflaili
W'salam..
Tapi kata orang, kalau gatal tapak tangan pun ada 2 makna.1, nak dapat duit. 1 lg nak lempang orang..hehe..

@fiza
Itu la...

5 Julai 2011 pada 6:48 PTG

Salam. saya pun masih setia dengan nuffnang sebab nak jaga status gelihati tu..hehe

5 Julai 2011 pada 11:20 PTG

Xpe iza.. Pengalaman tu kan suatu pengajaran dan guru yang paling banyak memberi kita pengetahuan.. Dlaam dunia blog, kena banyak try dan error, barulah kita dapat bagitau kepada org lain apa yang boleh dan apa yang tak boleh.. :)

6 Julai 2011 pada 2:39 PTG

@Nik Thoha
W'salam.
Ya ka? tahniah sbb masih setia..

@Jai
Betul tu....kejayaan sebenar kita terhasil setelah kita mengalami kegagalan dan bangun semula serta belajar dari pengalaman lalu.

6 Julai 2011 pada 8:13 PTG

Sabor yer

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved