Percutian Berakhir...

on Sabtu, Februari 27, 2010



Assalamualaikum.....

Balik dari Taiping Rabu lepas, aku terus menuju ke utara tanah air. Tempat pertama yang di tuju mesti la rumah ke dua mama ku (Di Pondok Fauzi, Yan). Singah rumah saudara-mara di Kedah sebelum menginap di Perlis.

Dah hampir 5 hari aku berada di kampung (Perlis). Esok aku akan pulang ke Teluk Intan, Perak. Alamak.....baju tak kemas lagi. Rasa macam malas je nak kemas baju. Kalau nak bercuti, cepat la aku packing baju tapi aku liat sikit nak packing baju time nak balik...Rasa malas sangat-sangat nak kembali terperap seperti biasa. Di kampung boleh jalan-jalan, lihat suasana kampung, dengar bunyi ayam, itik, beburung.....

Puas aku bercuti.....(bukan aku.....aku cuma tumpang cuti my hubby). Bercuti memang best tapi cuti kali ni, fuhhh......panas sangat-sangat, membahang. Dalam satu hari, lima atau enam kali mandi pun belum cukup untuk menyejukkan badan. Time mandi memang best, tambah-tambah mandi air telaga warisan turun-temurun yang masih ada di sini. Tapi malangnya, lepas mandi, panas semula.

Mungkinkah bumi kita semakin panas dan bakal terbakar? Setiap hari rasa macam di panggang (macam kita duduk dekat dengan umbun api). Ni baru panas dunia, aku dah merungut tak tentu pasal. Macam mana lah kalau panas api neraka nanti kan? Belum sempat kena api, dah hangus terbakar. Nau'zubillah....
Ranking: 5
 
© TERATAK USANG All Rights Reserved