Tips dan Info? Jom baca...

on Khamis, Januari 14, 2010

Tips untuk meringankan blog dan baik untuk kesihatan jantung. Betul ke? Jom baca dulu. Juga untuk blogger yang kurang sabar macam aku...

Walaupun usia blog ni belum sampai pon setahun jagung, ramai jugak yg sudi berkunjung. Pada tetamu Teratak Usang, jutaan penghargaan dan terima kasih buat anda yang tidak jemu bertandang.

Walaupun masih baru, banyak pengalaman yang dapat dipelajari dari hari ke hari. Luahan perasaan ini ditujukan untuk semua tetamu ku samada di undang atau sebaliknya, jangan malu2 nak singgah dan sign in (follow), pintu Teratak Usang sentiasa terbuka.

Maaf pada sesiapa yg berkenaan...sekadar untuk berkongsi pendapat. Terpulang pada diri sendiri untuk menilai apa yang aku tulis. Anggap lah sebagai kritikan membina demi untuk terus maju. Kalau ada yg kurang menyenangkan kat blog Teratak Usangku, sila lah kritik sepuas2nya. Mungkin dengan kritikan yg berbisa atau yang berhikmah, dapat menyedarkan aku tentang kekurangan dan kelemahan yang perlu diperbaiki.

Perkara yang kurang menyenangkan aku dan mungkin juga blogger lain ketika blogwalking adalah:

1) Ada widget widgeo.
Blog yg ada widget widgeo ni memang nampak cantik tp memberatkan blog. Selalu je naik pop up menu kalau kita buka blog yang ada benda alah ni, jenuh close, dia kluar lagi selagi kita tak close blog tu. Dulu aku pernah guna tp bila terbaca n3 tentang widgeo ni, terus aku delate. Kalau nak tau lebih lanjut, cuba baca nukilan Nescafe Ais atau pun Dak Wan

2) Lagu auto
Aku pun pernah letak dalam blog, lagu kesukaan kita katakn tp tak semua orang suka lagu yg kita suka. Aku buang jgk sebab bila time buka banyak blog yang ada lagu, apa yg akan kita dengar? Jadi lagu siam, tak ketahuan dengaq. Keburukkannya...kalau tak silap aku...lambat dan lembap nak buka keseluruhan blog. Akhirnya...tutup je la blog tu. Boleh baca selanjutnya kat blog Nescafe Ais

3) Cbox/shoutmix.
Ada blog yang ada nuff tapi tak ada cbox...kecuali cbox yg disembunyikan. Bagi aku menyukarkan komunikasi, tambah2 lagi bila nak komen pon tak boleh...Tapi kebanyakkannya dah ada cbox...mungkin bagi sesetengah blogger, cbox ni mengganggu ketenteraman kot.

4) Exchange Link
Nak exchange link tp bila aku pi blog tu, senarai link pun tak ada. Apa ertinya exchange link? Ni kena tanya Sukiminna

5) Kena Register dulu...
Rasanya blog yg kena register dulu, baru boleh buka mungkin tak ramai pengunjung kot. Sebab ramai org yg malas nk buat benda renyah2 ni...Semua org nak cepat dan pantas.

6) kursor
Yang ni memang aku tak berapa nak suka....kursor yang ada benda ikut2 belakang tu...
Rimas la...sesak nafas rasa...asyik ikut ke mana je aku pi...

Hanya setakat ni dulu yang aku rasa menyusahkan. Moga-moga kita dapat sama2 berkongsi info yang berguna.
Ranking: 5

11 comments

14 Januari 2010 pada 7:20 PTG

thnx...amat berguna...

15 Januari 2010 pada 8:06 PG

eceh, macam blog aku mepati citarasa jek..haha

15 Januari 2010 pada 12:50 PTG

ermm... nasihat yang berguna utk d guna pakai

15 Januari 2010 pada 11:16 PTG

perkara 1 hingga 6, semua aku setuju...:)

16 Januari 2010 pada 7:37 PG

Kejam wooo Widgeo tu... Bayang ko bukak 2-3 blog ada widgeo tu, baper byk pop up akan kluar?



p/s: Thanks Iza, teman link kan k?

16 Januari 2010 pada 8:39 PG

lagu auto kalo leh tutup / pause bley tahan lagi...

kalo yg xde menu tu, pergh... sakit jugak...

hahaha...

bagus perkongsian ini... =)

16 Januari 2010 pada 8:54 PG

@Pisyek

Aku tak sempat nk cari pausenye....kdg2 x jumpa...kdg2 xtau pun datang dari blog mana...
Akhirnya...blog yg x berlagu pun terkena tempiasnya...
Thanks...

16 Januari 2010 pada 9:49 PG

gud info kak...

16 Januari 2010 pada 1:32 PTG

btol2,.
stuju sgt2,.,

yg paling serabut skali,,yg cursor ade pekende tah yg ikot2 kat blkg tuh,.

yg xde shoutbox pon satu hal jgk

16 Januari 2010 pada 5:00 PTG

saya yang paling pantang orang tulis komen sebagai anonymoous.. nampak seperti orang pengecut.. :D

16 Januari 2010 pada 6:33 PTG

@Ahmad Zulfadhli

Ya ka?
Pada aku, kena tgk dari banyak sudut jgk.
Mungkin dia x ada blog/email...
Tp kalau komen membina,xpe. Yg pengecutnya kalau dia hentam kita cukup2, siap garam, asam, belacan secukup rasa....yg ni la dikatakan betul2 pengecut.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved