Selamat Hari Tua.

on Jumaat, Mei 18, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Tanggal 18 Mei,
Hari ni merupakan hari ulangtahun my hubby yang ke .......

Seminggu sebelum birthdaynya.

Hubby : Tahun ni tak ada hadiah ka?
Aku : Ishhh, awai lagi dah tanya hadiah, nak ka? Tahun ni tak ada hadiah kot, tak sempat nak pi beli la. Masa mana nak pi beli?
Hubby : (Senyum) Ala, abang dah tau dah hadiah tu ada kat mana?
Aku : Tau dah? Okey, kalau tau kat mana, cuba bagi tau. Kalau betoi, hari ni jugak ayang bagi kat abang.
Hubby: Sebenarnya abang saja ja test, rupanya ada jugak hadiah kat abang.
Kantoi sudah!!
Aku : ??? 

Sebenarnya, hadiah tu sudah lama aku beli. Lebih kurang 3 bulan lepas  masa balik kampung. Lama juga aku peram. Nasib baik hubby tak jumpa. Aku teringin sangat benda ni dari dulu tapi tak terbeli lagi untuk diri sendiri. Aku belikan untuk hubby dulu sebagai hadiah. Aku balut hadiah tu pun depan dia, sedang asyik berfacebook tapi masa tu dia langsung tak ambik tau apa aku tengah buat. Aku balut elok-elok dan aku selitkan di suatu tempat yang dia dan aku selalu lalu-lalang. Kalau betul la dia rajin mengemas dan membaca, mesti dah jumpa hadiah tu. Aku selitkan di sebelah hadiah perkahwinanku padanya dulu. Ni pun satu clu jugak ni.

Oleh kerana hubby tak menyedari aku tengah balut hadiannya dulu, tak mudah untuk aku serahkan bulat-bulat hadiah tu padanya. Kali ini ada kelainan sikit. Nak hadiah, kena cari sendiri ala-ala cari harta karun gitu. Aku dah sediakan beberapa helaian clu sebagai petunjuk. Kalau dapat cari clu yang aku selitkan di tempat-tempat tertentu, akan jumpa la hadiahnya itu. Kalau malas mencari, biarkan hadiah itu di situ. Aku nak buat supprise, dia dah tau ada hadiah. Tapi di mana ya?

Sambutan hari lahir, belum plan apa-apa lagi sebab minggu ni hubby kerja dan standby. Secara kecil-kecilan, aku ada buat Puding Karamel walaupun tak secantik gambar kat atas tu. Maklum la first time buat. Mungkin hujung minggu ni aku belanja makan kot kalau dia tak sibuk, InsyaAllah.

Moga hubby ku panjang umur, dilimpahkan dan dimurahkan rezeki, diberi hidayah, sentiasa pemurah (jangan membazir sudah la), dikukuhkan iman  agar menjadi pemimpin terbaik dalam keluarga. Amin..amin..amin...
Ranking: 5

31 comments

18 Mei 2012 12:43 PG

beli hadiah 3 bulan yg lalu...meme suami xperasan...

18 Mei 2012 12:52 PG

semoga usia suami puan Iza diberkati Allah dan dipermudahkan segala urusan kehidupan..

18 Mei 2012 1:49 PG

Selamat Hari Lahir tuk suami!

18 Mei 2012 8:00 PG

selamat melangkah satu anak tangga buat sang suami :)

18 Mei 2012 9:35 PG

Selamat Ulang Tahun Kelahiran Buat Hubby Kak :)
Semoga dipermudahkan olehNya

18 Mei 2012 9:46 PG

Selamat hari lahir kepada hubby. Saya, isteri dan anak sulung akan sambut hari lahir pada bulan May ini. Tinggal beberapa hari lagi. :-)

18 Mei 2012 9:55 PG

salam;
Moga awak berdua bahagia hingga ke akhir hayat..Amin.

18 Mei 2012 10:29 PG

salam..
ermm..romantisnya
semoga berkekalan jodoh
hingga ke syurga :)

18 Mei 2012 10:49 PG

salam,
bahagianya akak (*nie yg nak kawin cepat2 nie haha... gurau je... kena blaja dulu)
boleh jadi tips lepas kawin nie hihi...
semoga berkekalan hingga akhir hayat dan sampai ke syurga sana

18 Mei 2012 11:25 PG

bukannya x perasan tu...sj nk bg suspen..hehe

18 Mei 2012 1:18 PTG

selamat ulangtahun kelahiran untuk suami akak. moga berkekalan hingga akhir hayat bahagianya.

18 Mei 2012 2:48 PTG

Masyallah sungguh manis gurau senda suami isteri ini. ;)harap2 dpt dia jejak hadiah tu ya

18 Mei 2012 2:49 PTG

selamat hari lahir untk suami kak iza moga sohat dan bahagia bersama kulga tersayang ;)

pst jgn tertdo sambil cri hadiah udh le heeee..tak jadi tak per nnti lain kli blh cuba lagi ;)

18 Mei 2012 3:06 PTG

alhamdulillah, selamat buat hubby iza yer...moga panjang umur, lapang rezeki, sihat rohani/jasmani dan kekal bahagia hingga ujung nyawa....aamiin...ikhlas dari kak siti@sweetkurma

18 Mei 2012 4:04 PTG

selamat lahir lahir buat suami iza tuh. Moga Allah memanjangkan lg usianya dan dimurahkan rezeki yg berlipat kali ganda.

Sorok hadiah?? hihihi..nakai jugak iza nih yeh??

18 Mei 2012 4:29 PTG

selamat hari lahir. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki :)

18 Mei 2012 4:33 PTG

@jelah
hehe..

18 Mei 2012 4:34 PTG

@akubiomed
Ya ka? 3 in 1 la ni ek?
jimat2.

18 Mei 2012 4:36 PTG

@Mak Lagenda
Sekali-sekala je mak..
Bukan selalu..

18 Mei 2012 4:37 PTG

Assalam..
Aminn..
Terima kasih semua.

18 Mei 2012 4:47 PTG

@ina Yang penting, tumpukan perhatian pada pelajaran dulu, Gud luck.
Amin..terima kasih.

18 Mei 2012 4:58 PTG

wah romantik kan , nak bagi hadiah ala2 cr harta karun tu , lainkali nak try buat le

18 Mei 2012 5:10 PTG

hehe...pandai betul iza plan...sampai suami sendri tak sangka dah beli 3 bulan yg lalu =)

bagus juga tu bagi klu sikit2..baru ada cabarannya..hehe

selamat hari ulangtahun utk en abang...moga bertambah bahagia sefamili dunia akhirat..ameen

p/s-isteri jugak pernah buat ala2 carik harta karun utk dpatkan hadiah..nasib baik jumpe jugak akhirnya..hohoho

18 Mei 2012 5:16 PTG

salam..
so sweet lah kak Iza..hehe

18 Mei 2012 5:56 PTG

selamat hari lahir utk hubby. mudahan panjang umur.

18 Mei 2012 8:17 PTG

amin
moga2 kekal bahagia selamanya

19 Mei 2012 11:06 PG

salam..

romantik...semoga bahagia selalu yea :)



jemput joint contest syira :


http://www.sissyira.com/2012/05/contest-2-kata-kata-indah-sticky-post.html

20 Mei 2012 4:41 PTG

moga bahgia selamanya~~~

20 Mei 2012 10:30 PTG

Salam,
insyaallah.... moga bebahagia dalam keluarga, amin

22 Mei 2012 12:56 PG

wah romantiknya..main sorok2...hehe

31 Mei 2012 8:55 PG

Wahhh baut seprise ala2 harta karun ye, menarik ni dan boleh dipraktiskan ;)

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved