Cermin Dan Lelaki Kacak

on Isnin, Mei 21, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.
Cermin adalah permukaan memantul yang cukup licin untuk membentuk imej. Cermin dikenali ramai sebagai sejenis benda yang boleh memantulkan cahaya ataupun bayang-bayang. - (http://ms.wikipedia.org/wiki/Cermin)

Apa kaitan cermin dan Lelaki Kacak?

Cermin dan manusia tidak dapat dipisahkan. Cermin juga tidak pernah menipu. Apa yang ditampikan di depan cermin, itu lah hakikat yang sebenar. Walaupun cermin sering dikaitkan dengan wanita dan ada juga yang mengatakan cermin adalah teman rapat wanita, lelaki juga tak mustahil suka melihat cermin. Lelaki kacak juga pastinya akan sentiasa melihat diri mereka di dalam cermin.

Doa melihat cermin:


"Ya Allah, sebagaimana Engkau telah mengelokkan kejadianku, maka elokkanlah juga akhlakku."

Fakta tentang cermin:

Wanita secara puratanya menghabiskan 2 tahun daripada usia mereka dengan melihat cermin manakala lelaki cuma menghabiskan sekitar 6 bulan.

Perbezaan Lelaki Kacak dan Wanita Jelita melihat cermin.

ataupun 

Aziz Desa selalu berkata, "Cermin-cerminkan diri anda"
Melalui cermin, kita dapat melihat segala kelebihan dan kekurangan yang ada tetapi ada juga kelemahan cermin iaitu kita tidak dapat menilai peribadi atau sifat dalam diri kita melainkan cermin hati. 

Ranking: 5

36 comments

21 Mei 2012 10:25 PG

Wanita dan Cermin pun tak dapat dipisahkan jugak ;)

21 Mei 2012 10:45 PG

haha ..saya jarang tengok cermin .. (ngade-2) haha

21 Mei 2012 10:47 PG

follow sini ..best blog ni ekceli ...

21 Mei 2012 11:54 PG

"lelaki Kacak" takyah tgk crmin selalu..haha saja nah tambah dan meriahkan keyword tuh..gud luck Iza.

21 Mei 2012 11:55 PG

selalu tu tengok cermin pandang belakang masa memandu + tengok cermin dalam bilik mandi semasa bercukur je..sikat rambut ? kadang kadang je..hehehe..isteri yang tolong sikatkan..

21 Mei 2012 12:32 PTG

Dalam makna cermin tu....salah satu barang yg ada dalam poket Nabi Muhammad (S.A.W)adalah cermin..kerana Nabi sendiri pentingkan kekemasan terutama janggut dan misai.Jadi lelaki kacak kena ada cermin kecik dalam poket,saya pun ada..he3..

21 Mei 2012 12:58 PTG

Itu tanda wanita tak pernah rasa puas tapi lelaki menerima seadanya...

21 Mei 2012 3:38 PTG

siap ade doa sekali..mmg bags.. :)

21 Mei 2012 4:59 PTG

ekekekek...gambar tu memang tak leh blah...hahhaha

sentiasa cuba cermin dalam diri mencari kelemahan untuk menjadi yang lebih kuat...

21 Mei 2012 5:05 PTG

saya jarang guna cermin, hehe

21 Mei 2012 6:00 PTG

Kena tengok cermin kalau nak reverse kerata he

21 Mei 2012 7:17 PTG

betul lah tu...wanita memang tersangat rajin tengok cermin, akak pun suka, kat rumah ni sana sini cermin...

21 Mei 2012 7:30 PTG

rasa macam tak complete kalau tak tengok cermin hehe

21 Mei 2012 9:48 PTG

tak suka belek cermin lama sangat..takut syok sendiri. :D

22 Mei 2012 12:11 PG

Saya melihat cermin untuk sikat rambut sahaja. :-)

22 Mei 2012 12:28 PG

pergh.... tgk cermin, baca doa.. lagi bagus kan kak~

22 Mei 2012 12:38 PG

sesekali je lihat cermin
segan

haha

22 Mei 2012 9:46 PG

Lihat cermin bila mahu sikat rambut! :D

22 Mei 2012 12:23 PTG

sebab tu ramai orang laki gemok. haha..

22 Mei 2012 12:51 PTG

@Myra Jay
Fakta tu..

22 Mei 2012 12:51 PTG

@SP (spudinpunya)
tapi tetap tengok cermin kan..? hehe..

22 Mei 2012 12:52 PTG

@SP (spudinpunya)
Thanks..

22 Mei 2012 12:52 PTG

@[PCL]
Walaupun tak selalu, tapi tengok jugak kan..

22 Mei 2012 12:53 PTG

@pipoq
Ye ke? bagus la kalau ada isteri yang rajin layan kerenah suami manja macam ni..

22 Mei 2012 12:54 PTG

@azman
Terima kasih atas info tersebut. Baru tau ni..Maka, lelaki kacak juga tak lepas dari tengok cermin.

22 Mei 2012 1:45 PTG

@Encik Anif
Biasanya macam tu la..

22 Mei 2012 1:45 PTG

@tehr
Aik?
malu2 kucing pulak..

22 Mei 2012 1:46 PTG

@shahjiehan
Hmm...dapat juga pahalanya..

22 Mei 2012 1:46 PTG

@akubiomed
ya ka?

22 Mei 2012 1:47 PTG

@Aelfi
ya ka?hehe..
sekali sekala syok sendiri tak mengapa..

22 Mei 2012 1:47 PTG

@sweetkurma
betul la kak..

22 Mei 2012 1:48 PTG

@siti
wahh, banyaknya cermin..

22 Mei 2012 1:49 PTG

@onlajer
betul..
kalau tak tengok cermin, masalah nanti..kan?

22 Mei 2012 5:40 PTG

tergelak bila tgk gambar2 tu .. aduhh

22 Mei 2012 9:20 PTG

cermin dan wanita..ibarat irama dan lagu.x bleh dipisahkan..ehehe..

22 Mei 2012 10:37 PTG

rasa tak confident bila mencermin kan diri kita ni cantik...lebih bagus biar orang nilaikan....

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved