Anak Ayam Ketawa.

on Khamis, Mac 15, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.
Search keywords untuk minggu lepas yang menarik perhatianku, "jual anak ayam ketawa" Baru pertama kali aku dengar tajuk anak ayam ketawa. Jadi aku pun nak tau juga macam mana anak ayam tu ketawa. Biasanya orang kata "berkokok" atau "berketor" tapi kali ini "ketawa". Nak tau macam mana yang dikatakan ayam ketawa? Jom tengok video di bawah ni.


Kalau dulu penduduk di Malaysia lazim bersabung ayam tetapi berlainan di Indonesia. Penduduk di Sulawesi dan daerah-daerah berdekatan lazimnya mengadakan pertandingan ayam ketawa. Mereka menyebut "ayam ketawa" kerana ayam tu seolah-olah ketawa seperti manusia. 

Keputusan pertandingan ayam ketawa mungkin di nilai berdasarkan ayam ketawa yang paling merdu kot. Tak sangka, ada juga rupanya ayam ketawa.
Ranking: 5

21 comments

15 Mac 2012 12:24 PG

macam²... ada juga ayam ketawa ni.. yang belakang sekali tu konfem menang.. ketawa panjang

15 Mac 2012 12:47 PG

tu berkokok la kak.. hahahhaa... saye pun ketawa sekali... mungkin ayam tu tercekik dedak kot.... hahahha

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/cerita-zaman-kecil-memburu-bersama-abah.html

15 Mac 2012 12:48 PG

Spontan tergelak masa baca tajuk entri. Ayam ketawa?. keh2. Baru tahu ayam pun pandai ketawa.

15 Mac 2012 1:02 PG

First time dgr ayam ketawa,lawak gak hehehe...

15 Mac 2012 1:27 PG

Kalau jual anak ayam boleh ketawa tentu boleh kaya. :-)

15 Mac 2012 2:53 PG

hahaha mcm2 keywords ni kekadang :-D

15 Mac 2012 5:34 PG

http://wanwidget.com
pertama kali dengar pasal ayam ketawa

15 Mac 2012 8:08 PG

Salam, pertama kali dengar ayam ketawa ni..

15 Mac 2012 9:35 PG

Hahahaha...1st time dgr anak ayam ketawa. Tak bley nak tgk lah video tu.

15 Mac 2012 10:32 PG

hehehe....mmg macam org ketawa ..pandai tul ayam ni...

15 Mac 2012 11:19 PG

hahaha...ada pulak ayam ketawa..org yg search ni tgk tension kot? hihi

15 Mac 2012 11:21 PG

As salam Kak,

Kebetulan kat blog sayepun tajuk ayam. Sekali terjah sini dapat tgk pulak ayam ketawa. Serius tak tahu ada ayam boleh ketawa camni...hadoilah...mcm2 depa ni.

habis tgk manusia buat lwak, tgk ayam ketawa...hehehe

15 Mac 2012 11:27 PG

salam
pernah juga dengar ayam ketawa ni katn kpg aku..dihujung kokok ayam akan kedengaran seperti org ketawa.ini disebabkan suaranya pecah atau bergetar dihujung kerongkongnya ianya lebih jelas andainya ayam jantan tu banyak..tapi ada juga ayam tak mcm tu.

15 Mac 2012 12:10 PTG

first time dgr ayam ketawa...kelakar pun ada...

15 Mac 2012 5:01 PTG

xbley byg kalo ayam ketawa btol2..heheh

15 Mac 2012 5:16 PTG

ayam pun ketawa ye?

15 Mac 2012 5:42 PTG

Diorang masuk kelas ketawa rupanya :)

15 Mac 2012 10:02 PTG

tak tahu pula ayam pandai ketawa,senyum pun tak tahu macam mana.berkokok kot lebih sesuai.hakhak kelakar betul org indon..:)

16 Mac 2012 12:50 PG

Ntah suatu hari nanti, ada pulak ayam menangis
Huhu
Macam2 ragam manusia nio

16 Mac 2012 12:40 PTG

ayam pun boleh ketawa ke?
heheheeee

9 Ogos 2012 2:01 PG

Heheh ayam ketawa? Apakah....

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved