Tiada Unik Visitor

on Selasa, Februari 08, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Aku jarang check trafik Nuffnang. Selalunya aku akan check dua atau tiga hari sekali untuk melihat samada Nuffnang bemurah hari nak bagi Buffered Earning. Buat masa ini, tiada sebarang Buffered Earning yang aku dapat tetapi yang memusykilkan aku kenapa setiap kali aku buka blog Teratak Usang, walaupun refresh banyak kali, iklan di side bar tetap ada sedangkan tiada sebarang Buffered Earning. Apakah iklan Nuffnang sekarang sudah tidak tidur?

Lagi satu benda yang memusykilkan aku, kenapa pada 4 Februari lepas iaitu hari Jumaat tiada seangka pun yang wujud di trafik Nuffnang selain angka kosong (0)? Kalau tak silap aku, aku ada mengeluarkan entri Ganguan Sementara dan ada yang datang ke Teratak Usang walaupun tak ramai. Atau adakah Nuffnang yang bermasalah?

Ada tak sesiapa yang senasib denganku? Atau hanya aku seorang yang mengalami nasib begitu? Aku tak kisah jika tiada pengunjung pada hari tersebut kerana aku sedang memulakan kerja-kerja menggodek blog. Adakah ketika aku menggodek blog memberikan kesan tersebut? Hmm, mungkin juga sebab code iklan Nuffnang di atas header dan di antara petikan telah hilang. Tapi bukankah masih ada iklan di sidebar? Adakah kita memerlukan ketiga-tiga iklan untuk trafik Nuffnang berfungsi atau untuk mengira jumlah unik visitor?

Banyak persoalan yang bersarang dalam kepala otak aku sekarang ni. Siapa ada jawapannya atau ada teori sendiri? Jom kongsikan bersama.
Ranking: 5

27 comments

8 Februari 2011 pada 12:16 PG

pelik jugak nie....hehe..

8 Februari 2011 pada 12:19 PG

salam,
memang nuffnang ada masalah hari tu..
saya punya pun begitu..
ada org lain juga begitu.. (kakyong)..
taktahulah apa tak kena dgn nuffnang.. hari ni saya punya kotak iklan kata saya punya kod salah.. suruh betulkan.. bila refresh byk kali dah ok semula..

8 Februari 2011 pada 12:29 PG

hari tue mmg nuffnang masalah....loading site pun hang....tpi klu perasan semenjak2 nie nuffnang kerap loading problem....selalunya yg wat problem untuk loadin poll...

8 Februari 2011 pada 12:48 PG

salam..
pernah terbaca di satu
laman web..perkara yang
sama..rasanya masaalah
crawler nuffnang la tu..
saya tak pernah check pun
dan sebulan nih..he he

8 Februari 2011 pada 1:41 PG

same! terkena camtu jugak! 0 aje!

(juga tiada BE)

=(

8 Februari 2011 pada 8:16 PG

agaknya nuffnang tengah workout sistem dia kot, saya pun ada perasan jugak tak ada BE minggu lepas

8 Februari 2011 pada 9:01 PG

Salam Iza.
wa punya pun macam tu juga. 04/02 x der bacaan dekat analytics

8 Februari 2011 pada 9:03 PG

Pelik jugak x de visitor yek? Rasanya klu tak silap mak, jumaat tu ada 2-3x mak dtg sini tgk blog baru iza dah membaca n3 'Gangguan Sementara' tu.

1 lg kemusyikan mak, 2-3 hari ni mak dtg ke sini selalu x jumpa kotak jerit iza..mmg dah dibuang ke kotak jerit tu??

8 Februari 2011 pada 9:26 PG

Salam.
Agaknya nuffnang skg ada masalah.
Haritu ada blogger complain ada iklan arak keluar kat blog die, tu salah sistem nuffnang lah kot. hehe.

ada orang kata nuffnang punya trafik kurang tepat, cuba guna google analytics kak

8 Februari 2011 pada 11:06 PG

owhh..sama je kes kita erk.. mula2 ingatkan.. xde org masuk blog cikmoon..haha..mustahil laa 0 kan..

8 Februari 2011 pada 11:15 PG

@Cik Mulat
Blog Cik Mulat macam mana pulak? Ada bacaan tak?

@cikgu isza
Salam..
Ooo ya ka? ingatkan terjadi kat saya je. Nuffnang ni dah pening kot, ramai sgt yg join.

@gdiamy1
Betul3x..
Memang perasan sgt2.ingatkan streamyx saya yg bermasalah.

@zulkbo
W'salam.
Owh, ya ka?
Memang betul kot Nuffnang yang bermasalah ni.

@karipapsayur
Rasanya ramai kot yg macam tu.

@etomyam
Ya la, agaknya la kan. Ataupun dia cuti tahun baru cina.hehe..

@wachak
W'salam.
Owh...semua kot no yg jadi macam tu...

@Lagenda
Iza pun agak ramai jgk yg datang tp kedatangan tak direkodkan dalam nuffnang.
Walau apa pun terjadi, iza tak kan buang kotak jerit tu sebab itu sajalah cara nak membalas jejak yg ditinggalkan bg yg tak tinggalkan komen.

@Affan
Ya ka? Nuffnang mmg ada masalah kot. Selalunya dia akan hantar notis kat email tp kali ni tak ada pulak.
Dah try check kat google analytics, ok thanks..

@Cik Moon
Ya la cik moon, sehari pasti ada dua tiga orang masuk tp dua tiga orang pun tak direkodkan. Agaknya Nuffnang yang bermasalah ni..

8 Februari 2011 pada 2:22 PTG

salam..

Mungkin ada kesilapan teknikal pada nuffnang kot..kena tanya dgn yg lebih arif sbb saya sendiri kurang periksa benda2 mcm ni

8 Februari 2011 pada 3:00 PTG

samalah kita kak Iza..traffik utk tarikh ni mmg kosong..

8 Februari 2011 pada 3:11 PTG

eh eh smlah ngan el
4/2 tu zero tau
igtkan el sorg je alami
nape eh..

8 Februari 2011 pada 3:24 PTG

@ozzy
Salam..
Ok, terima kasih krg tinggalkan komen.

@adele
Ya la kan..

@el
Eh, rupanya ramai yg jd mcm tu ek? Nuffnang ada masalah teknikal kot..

8 Februari 2011 pada 4:53 PTG

Rsanya ada problem kot.. Sape dapat iklan BE tuk maxis? Yang lain x taulah jadi camni ke tak.. Iklan tuk BE maxis x kluar pun, yang kluar hanyalah iklan yang x tersenarai dalam BE.. Kenapa?? Baik xyah bagi BE...

8 Februari 2011 pada 5:10 PTG

@deCrewz
Ya ka?
Entah la. Tak tau nak cakap. Mungkin ada masalah yang kronik kot dalam Nuffnang ni.

8 Februari 2011 pada 5:36 PTG

jangan tutup sudeh.. Dah la nak apply innity x lepas..hu3

8 Februari 2011 pada 5:39 PTG

@deCrewz
Hahaha, tau pun takut.
Harap2 mcm tu la. Dah lama setia dgn Nuffnang...

8 Februari 2011 pada 6:01 PTG

pelik2,x pernah mcm tu.. mungkin server down

8 Februari 2011 pada 6:34 PTG

haha.. yg tak ada trafik langsung pun ramai...

8 Februari 2011 pada 9:05 PTG

@donny
Ya la kot. bila di check semula hari ni, tetiba ada pulak UV tu.hairan ni..

@muss
Ya ka?
Sabar la, pelan2 kayuh, nanti ada la tu..

8 Februari 2011 pada 11:09 PTG

org nuff tgh cuti raya cina..pi holiday x smpt tgk blog dioarang ..haha

masalah yg sama melanda blog sy..BE satu ketul pon takda..yelekk

8 Februari 2011 pada 11:14 PTG

samalah kak.. kosong jugak.. mungkin time nih nuffnang tengah maintainence.. memang tak dapat dielakkan...

8 Februari 2011 pada 11:15 PTG

mmg betul, sy blogwalking aritu mmg byk blog ada error code nuff

8 Februari 2011 pada 11:17 PTG

@Adyshariz
hehe...kita serupa..

@Zik
Ya ka? ya la kot...
Ingatkan diorang cuti raya cina jgk.hehe...

@CikSembang.
Saya pun perasan. Ingatkan line internet yang tak ok...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved