Sinopsis Drama Gemilang TV3

on Isnin, Januari 24, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Apabila tengok sedutan drama Gemilang setiap hari, langsung tak ada tarikan. Tapi hari ini drama tersebut telah berjaya membuatkan mataku bengkak sedikit. Nasib baik tengok sorang-sorang.


Sinopsis Gemilang:
GEMILANG menyingkap perjuangan seorang pemuda untuk membela nasib golongan pelajar yang terpinggir dengan menubuhkan sekolah swasta yang pertama (Insititut Gemilang) di kawasan pedalaman pada tahun 1977 bagi menjamin masa depan mereka.

GEMILANG memaparkan pelakon-pelakon muda yang semakin popular seperti Shah Jaszle, Tiz Zaqyah, Kamal Adli dan Tasha Shilla serta dibantu oleh Dato’ Jalaludin Hassan, Talha Harith, Muniff Isa, Kpenq Zulkifli, Puteri Chi Chi, Amin, Gregory Sze Lai Huat, Qishz, Nash dan Diandra Arjunaidi.
Sumber: ohdaus.blogspot.com

Dah lama tak menangis tapi tiba-tiba saja jadi sebak bila tengok Drama GEMILANG ni. Hatiku betul-betul tersentuh apabila ayah Saifullah terpaksa menyerahkan adik-adiknya pada keluarga angkat masing-masing. Sedih sangat apabila mereka terpaksa berpisah dengan saudara kandung akibat kesempitan hidup.

Drama Gemilang ditayangkan setiap Isnin, 9 malam di TV3.
Ranking: 5

12 comments

Firaun NgebLoG
25 Januari 2011 10:12 PG

Assalaamu'alaikum...

Membaca sinopsisnya, pasti seru tuch dramanya!
sayang sekali, tidak bisa disaksikan di indonesia!!!

25 Januari 2011 10:14 PG

Sepertinya anda itu seorang pemerhati siaran televisi yach mbak?

Met sukses yach :-)

25 Januari 2011 10:32 PG

salam..
ermmm..citer orang pompuan
alahai..malas nak layan..
he he..

25 Januari 2011 2:46 PTG

@Firaun NgebLoG berkata
W'salam.
Owh, tp skrg ni dunia tanpa sempadan. Anda boleh saksikan drama tersebut melalui www.tonton.com.my

@Madzhab Bisnis OnLine
Hahaha....ngak jgk sih. Kadang-kala mengisi kekosongan waktu...

@zulkbo
W'salam..
Ya ka?hehe...
sekali sekala melayan cerita. Nak tunggu set home theater lambat lg...

25 Januari 2011 3:42 PTG

cite ni punya shot waktu yang awal2 dia sgt mengagumkan... heee...

25 Januari 2011 4:05 PTG

tau tape. ceritanyaa sangat sedeyh :)

25 Januari 2011 4:35 PTG

memang sedih citer tu..tp saya xsukala part bagi habis anak2 dia kt sume org..at least ambikla sorg dia jaga..tp nk wat cne kan..khabir bakhtiar suruh..hehehe

25 Januari 2011 4:39 PTG

@cacing
Betul3x.

@fiza
A'a la...memang sedih.

@nisa
Mungkin dia dah tau dia nak mati, itu yg dia bagi habis pada orang...
A'a la, Khabir Bakhtiar yg suruh kan, kalau tidak, tak ada la sedihnya..hehe...

Tanpa Nama
26 Januari 2012 10:06 PTG

Assalamu'alaikum wr.wb
Akhirnya drama ini tayang di Indonesia.tenyata dramanya dah tayang setahun lalu ya?tapi ga papa lah.
Awalnya iseng aja nonton dramanya,eh ternyata drama gemilang ini bagus banget.penuh haru,pesan dan sangat menyentuh..jadi penasaran buat nonton episode berikutnya.OSTnya juga bagus.. Pokoknya semua dalam drama ini bagussss...!!!
Makasih buat sinopsisnya ya.

27 Januari 2012 9:38 PG

W'salam..
Ya ka? selamat menonton.
Sama2.

Tanpa Nama
31 Januari 2012 9:37 PG

Selalu menonton tiap malam Sinetron Gemilang ini...moga kedepan adalagi drama-drama Malaysia yang bermutu di tayangkan di Indonesia

31 Januari 2012 9:48 PG

InsyaAllah..
Saya juga suka tengok Sinetron dari Indon, cuma hairan ya, mengapa Sinetron Indon terlalu panjang ceritanya hingga ratusan episod? Dan kebanyakkannya seperti jalan cerita yang hampir sama...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved