Kredit Celcom Prepaid Untuk Setahun.

on Selasa, Julai 12, 2011

Assalamualaikum.
Salam 1 Dunia.

Dah hampir 3 bulan aku menggunakan Celcom Prepaid. Alhamdulillah, jimat juga apabila nak SMS my hubby. Kalau dulu 15 sen untuk 1 SMS, sekarang ini hanya 5 sen ke mana-mana nombor dengan plan Xpax X2.

Mungkin dah ramai yang tahu tentang hal ini. Kini, ada lagi pakej yang baru aku tahu. Itu pun sebab bapa mertuaku yang bagi tahu. Dengan Celcom Prepaid, baki yang ada boleh digunakan selama setahun atau dua tahun mengikut kehendak pelanggan. Celcom mengenakan caj sebanyak RM30 untuk setahun dan RM50 untuk dua tahun mengikut syarat yang ditetapkan.

Sekiranya anda berminat untuk melanjutkan tempoh tamat kredit anda sila ikut arahan di bawah:

Tapikan EXP1 dan hantar ke 28882. Kemuadian, ikut arahan seterusnya. Pastikan anda mempunyai kredit sebanyak RM30 dan ke atas bagi perkhidmatan tersebut (untuk setahun). RM30 akan ditolak dari kredit anda.

Ianya memang jimat terutamanya bagi aku kerana jarang menggunakan handphone kalau tak begitu penting. Kadang kala masukkan top up RM10, belum tentu sempat habis untuk seminggu apabila sampai tarikh tamat. Mana tak nya, aku hanya gunakan handphone untuk SMS dan ketika ada di luar rumah. Kalau nak buat panggilan, aku lebih suka gunakan telefon rumah yang lebih jimat.

Ranking: 5

16 comments

12 Julai 2011 pada 12:04 PG

saya tak pakai celcom..pakai maxis..tapi nampak murah je..

MOHD NASER.com

12 Julai 2011 pada 1:00 PG

salam..
wahhh..untung tu..
saya masih setia
dengan Maxis, sejak
1999

12 Julai 2011 pada 1:09 PG

ingat ada wat contest tadi ... ha33

- wa dari dulu lagi guna celcom

12 Julai 2011 pada 2:27 PTG

@NasZ
Maxis murah kalau call sesama maxis, dah pernah guna maxis dulu.

@zulkbo
W'salam.
Wahh, lama setia tu..Kalau guna prepaid maxis, mahal pulak nak sms nombor lain, nak call pun sama, cepat je habis kredit.

@wachak
hehe, contest lain kali la, belum ada idea lg contest apa nak buat.
Terbaik tu...

12 Julai 2011 pada 3:25 PTG

Wah...bley lanjutkan tempoh tu. Rasa mcm nak tukar gak lah. Skang pakai maxis prepaid, tapi yg hangin nya, baru top up baki dah tinggal singgit. Ntah dari mana di tolaknya...haihhhh...

Iza, fiza TAG awak utk buat GA. Hadiah Fisher Price menanti utk pemenang. Mana tau rejeki bb baru nih ☺☺

12 Julai 2011 pada 3:37 PTG

@fiza
Betul la fiza, kalau guna maxis cepat je kredit habis. Utu yg tukar guna celcom tp nombor phone yang lama jgk.
InsyaAllah, nanti iza join kalau berkesempatan.

12 Julai 2011 pada 4:11 PTG

pakai gak celcom tp hanya utk emergency je kalau yg utama no kredit-maxis.

Latest entri:
Vagina Itu Unik!

12 Julai 2011 pada 4:25 PTG

Assalam..

Satu tips yg bagus & menjimatkan utk dikongsi krn saya juga pengguna celcom & Digi

12 Julai 2011 pada 4:32 PTG

@cleverspider55 a.k.a alam1cinta
Oh, ya ka?

@ozzy
W'salam..
A'a, Digi postpaid pun jimat juga kalau untuk buat panggilan.

Tanpa Nama
1 Julai 2012 pada 4:03 PTG

Cdk . Nasihat saya gunalah lebih dari satu nombor, saya guna celcomx2 untuk cakap lama, guna maxis untuk sms sesama maxis, guna digi untuk bual sekejap2 n guna u mobile untuk internet.
yang pentingnya kita bijiak memilih telco yg mana menawarkan yg lebih murah. Jangan tggu satu rangkaian ja....

4 Ogos 2012 pada 9:10 PG

Terima kasih berkongsi maklumat.mudah urusan sy..

10 Februari 2013 pada 8:42 PTG

ermm…saja nak share dan kongsikan manfaat ni bersama
sy ada guna satu system top up yg boleh jimat duit top up sepanjang hidup
cnth sy nak top up celcom rm10 hanya perlu bayar rm9.50 setiap kali top up,utk maklumat lanjut boleh lihat di link ni
http://www.zmeasymobile.blogspot.com/

20 Februari 2013 pada 11:49 PTG

umobile prepaid is the best for call and internet usage.speed internet reach 8mbps.the worst thing is umobile can not share credit to others.

I like...
Fb.com/awek18sxx

4 Disember 2013 pada 8:13 PG

samalah ngan saya. penggunaan sms dan call yg sangat minimum. saya pun buat juga yang ni. jimat sangat2. dah 2 kali buat untuk exp1

12 Disember 2014 pada 3:14 PTG

Patriotik sikit

22 Disember 2015 pada 7:16 PG

Bbelul lah jimat sungguh saya baru tahu. saya dah aktifkan untuk 4 orang anak saya. :-)

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved