Pendapatan Sampingan Pertama Dari Exabytes.

on Jumaat, Mei 06, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.
Alhamdulillah, hari ni cek yang ditunggu-tunggu telah pun sampai. Ada nampak iklan Exabytes di sidebar kanan (atas) tu? Itulah cek pertama dari Exabytes kerana sewakan blog untuk diletakkan iklan Exabytes.

Sebulan yang lepas aku terbaca di blog salah seorang rakan blogger yang menyatakan bahawa pihak Exabytes sedang mencari 200 blog untuk diletakkan iklan selama 3 bulan dan dibayar mengikut bayaran yang dipersetujui. Aku pun mencuba nasib. Alhamdulillah, pihak Exabytes terima permohonan aku. Bayaran yang dipersetujui adalah sebanyak RM50 untuk 3 bulan.

Kalau nak mengharapkan duit Nuffnang, kena tunggu beberapa bulan ataupun hampir setahun baru boleh cash out. Maklumlah blog aku ni hanya blog biasa-biasa saja jadi pendapatan pun kurang. Jadi aku sanggup pasang iklan lain untuk mengubat hati yang lara. Dah lama juga aku tak buka akaun Nuffnang, entah ada buffered earning (BE) atau tidak, aku pun tak pasti.

Dengan adanya pendapatan dari Exabytes walaupun baru kali pertama, aku cukup gembira. Terima kasih Exabytes dan terima kasih juga pada pengunjung blog ini.
Ranking: 5

16 comments

6 Mei 2011 pada 3:07 PTG

dpt gak dari exabytes ni..kira puas hati gak..1st time dpt income dari blog...hehe

6 Mei 2011 pada 3:52 PTG

tahniah.. :)

6 Mei 2011 pada 8:48 PTG

haha setuju sangat pendapat anda tentang nuffnang.. nuffnang sy pun begitu hanpir setahun belum lg dpt cashout... tp dgn adsense toap2 bulan boleh cashout...haiya...

6 Mei 2011 pada 11:15 PTG

menarik, tp iklan Exabytes tu macam sidebar kanan je...(mata aku salah kot) 1 lg komen kt blog aku tu...ish aku ke?

6 Mei 2011 pada 11:20 PTG

@faiz
ya ka? tahniah jgk la..

@phycrewz
Terima kasih.

@MDHAFiZ.NET
Hmm...betul tu. Bosan menunggu buah yg lambat nk gugur..

@EmpayarUtama
hahaha....aku yg tersilap taip. Terima kasih krn prihatin ttg tu, nanti aku ubah....

7 Mei 2011 pada 12:47 PG

optimumkan sumber pendapatan yg ada..kalau kita tak nak curang, smpai bila kat situ je lah hasilnya..tak gitu kak iza?hehe

7 Mei 2011 pada 10:17 PTG

dah dapat gak cek dari exabytes. Hehe..

8 Mei 2011 pada 9:42 PG

@adele
Betul tu..

@titan
Ya ka?
Tahniah jgk..

8 Mei 2011 pada 6:19 PTG

salam..
woittt..tak tahu pula saya
ada peiklan sebegitu.ada tak
yang nak menepek di zulkbo.com?

8 Mei 2011 pada 6:37 PTG

@zulkbo
W'salam..
Boleh je sbb teratak usang ni yg hanya blogspot pun diterima, inikan pula blog dot com. bagaikan mengantuk disorongkan bantal la, trafik pun byk.

10 Mei 2011 pada 2:04 PTG

Iza, klo pasang exabytes ni tak effect nanang ker?

Anyway, tahniah lah ☺☺.

10 Mei 2011 pada 3:01 PTG

@fiza
Terima kasih..
Tak la, status gelihati tetap ada. Sebabnya kita hanya pasang di sidebar, tak usik apa2 di HTML.
Kalau terjejas sekalipun, pendapatan exabytes ni lg byk dr nuffnang...

21 Jun 2011 pada 1:20 PTG

Wah... glad to hear you dah dibayar... tunggu ape lagi... beli la domain sendiri! cuma RM38 setahun! =)

11 Januari 2012 pada 12:26 PG

exabyte selalu bukak ke offer cmni?

15 Januari 2012 pada 12:14 PG

Tahniah yer, ingatkan click berdasarkan CPC

28 Julai 2012 pada 10:24 PG

Dengan Alexa Ranking yang tinggi seperti Teratak Usang,RM50 utk tiga bulan agak kurang.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved