Kasih Sayang Antara Manusia Dan Singa.

on Isnin, Mei 23, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Aku sekadar ingin berkongsi video ni. Menitis air mataku apabila tengok seekor binatang yang tahu menghargai jasa-jasa serta kasih sayang manusia walaupun telah berpisah sekian lama.



Mengikut cerita ini, pada tahun 1969, John Rendall dan Ace Berg beli seekor anak singa dan membawa pulang ke rumah dan memberi nama Christian. Lama-kelamaan singa tu terlalu besar untuk tinggal bersama mereka di sebuah flat. Singa itu dihantar ke tempat khas untuk haiwan liar (macam zoo juga kot). Selepas beberapa tahun (mungkin selepas setahun), pasangan tersebut ingin berjumpa singa yang mereka pernah bela dulu sebelum singa-singa tersebut dilepaskan ke hutan semula. Yang seronoknya, singa tersebut masih mengenali dan merindui pasangan tersebut, siap berpeluk lagi melepaskan kerinduan.

Bukan hanya singa sahaja. Daripada pengalaman aku yang lalu, kucing pun akan kenal tuannya walaupun sudah lama terpisah. Sedih pulak mengingatkan kucingku dulu.
Ranking: 5

6 comments

23 Mei 2011 8:11 PTG

salam..
erppp..jangan buat memain..
naluri singa..manusia adalah
makanan ku..he he..larikkk!!

23 Mei 2011 10:43 PTG

Salam Iza...singa kalo dah jinak mmg akan ok kan....

dulu takut tengok...tapi binatang paling saya takut Ular huhu...

24 Mei 2011 1:05 PG

cacing tgk video ni kak memang sebak gila.. tak sangka rimau pun ada sifat sayang dia mcm tu...

24 Mei 2011 6:08 PG

so touching...haiwan pun ada sifat kasih sayangnya kpd tuannya..

24 Mei 2011 4:31 PTG

Tapi baik2 tak pasal2 kena belasah kan

25 Mei 2011 11:32 PG

a'a binatang nih dia kenal tuan dia, kita panggil je terus datang. teringat kat kucing masa mula-mula kena buang kat hospital dah sebulan dok sana, saya jengguk dia still kenal lg. sedih nak tinggalkan kat sana.

Latest Entri :
Gatalnya Eczema Nih

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved