Buah Cempedak Luar Pagar.

on Sabtu, Februari 05, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.


Sedap tengok buah cempedak di atas ni. Ini bukan cobaan! Ini betul-betul. Akhirnya dapat juga aku merasa "cucoq Cempedak" walaupun sekarang ni bukan musim buah Cempedak. Maksudnya, buah cempedak di luar pagar la tu.

Di pasar malam Teluk Intan ada menjual "Cucoq Cempedak" tapi kami terlambat dan cucur yang diidamkan telah habis dijual. My hubby pula terlupa nak tanya pakcik yang jual cucur tu, di mana agaknya dia dapatkan buah Cempedak untuk dibuat cucur. Kempunan aku bila terdengar cucur Cempedak dah habis, tinggal cucur pisang saja. Sabar je la.

Hajatku tercapai jual akhirnya apabila my hubby bawa balik buah Cempedak minggu lepas. Sudah la ulasnya besar-besar, elok pulak tu. Puas aku makan.

Terima kasih pada "Sahabat Karib" my hubby sebab bersusah payah balik ke kampungnya semata-mata nak mencari buah Cempedak yang belum bermusim. Sebenarnya my hubby dah mencari buah Cempedak di semua gerai buah-buahan di bandar Teluk Intan dan juga Hutan Melintang, tapi tak ada sebuah gerai pun yang menjual buah Cempedak.

Pada sesiapa yang mengidam, tengok je la gambar buah Cempedak kat atas tu. Sekarang ni dah musim durian, nanti buah Cempedak pula akan menyusul. Harap bersabar pada sesiapa yang tidak berjumpa dengan Buah Cempedak Di Luar Pagar.

p/s:
Alhamdulillah, Gangguan Sementara telah berlalu. Inilah wajah terbaru Teratak Usang walaupun dah tak secantik dulu. Apa-apa penambahan dan penambahbaikan akan dilakukan kemudian. Pada sesiapa yang tidak berjumpa SHOUTMIX, sila besarkan mata anda. Shoutmix terletak di sidebar kanan (bawah) dengan text JEJAK TERATAK.
Ranking: 5

19 comments

6 Februari 2011 12:30 PG

david teo.. buah empelak di luar pagar...

kalau nangka nie lagi besar dia punya buahnya...

6 Februari 2011 12:50 PG

buah kegemaran sop nih.. :)

6 Februari 2011 2:09 PG

cantik..simple...header tu kalau leh sampai ujung lg smart...lama x singgah..internet slow kat umah..;)

6 Februari 2011 7:27 PG

salam kak Iza..
tahniah untuk template yg baru!
laju btul loading..
moga terus maju dlm dunia blogging.. :)

6 Februari 2011 9:52 PG

rasanya mesti sedap sebab diambil dari luar pagar.

# # mark zuckerberg berjumpa kembar jesse eisenberg !# #

6 Februari 2011 2:46 PTG

@Zik
Kalau cempedak kawin dgn nangka, lagi besar ulas dan buahnya lebih panjang. Cuma kurang sedap sikit..

@sop
Ya ka?

@black_mel
Owh ya ka? patut la lama tak nampak..
Header tu, nk kena godek dulu...

@adele
W'salam..
Terima kasih..
InsyaAllah...

@mesticun
A'a la. Bukan senang nak cari buah luar msim ni..

6 Februari 2011 6:06 PTG

salam..
azam tahun baru cina
nampaknya..warna purple
makan buah cempedak..ermm
jaga2 nanti angin byk keluaq..
he he..la la la

6 Februari 2011 6:41 PTG

@zulkbo
W'salam...
Hahaha, azam thn baru cina ek?
purple ke ni?saya nk buat warna nila, tak biru dan tak purple....
Selalunya angin akan keluar kalau makan sekali dgn bijinya...

6 Februari 2011 10:34 PTG

waa,
suasana baru lebih ceria dan nyaman sekali...eh bestnya kalau dapat makan cempedak malam ni, dah lama bebenor rasanya tak makan

6 Februari 2011 11:31 PTG

@etomyam
Ya ka? belum pasang aircond lg ni...
Kalau nak makan, kena la tunggu musim dia..

6 Februari 2011 11:35 PTG

pantun "H":

huah hempehak hi huar hagar...
hambil halah hohong holokkan...
haye hudak haru helajar...
halau halah holong hunjuk kan...

p/s: cempedak goreng sedap!

8 Februari 2011 10:47 PG

Sedapnya buah cempedah...dah lama tak makan nih.

Cantiklah background purple nih :-)

8 Februari 2011 10:59 PG

@SM Banjamin
Nasib baik tak tergeliat lidah..

@fiza
Haa kan?
Nak makan kena tunggu musim dia dulu..

Thanks...

Tanpa Nama
26 April 2013 10:48 PTG

Hi there, simply become aware of your weblog through
Google, and located that it is truly informative. I'm gonna be careful for brussels. I'll be grateful for those who continue
this in future. A lot of other folks will likely be benefited out
of your writing. Cheers!

Also visit my web-site additional resources

Tanpa Nama
2 Mei 2013 7:14 PG

Thanκs a bunch foг shаring this ωith
аll peоple you аctually recognize what you aге talκing аbout!
Bookmarkеԁ. Pleaѕе аԁdіtionally ѵіsit my web ѕite =).
We can have а hyрeгlink
altеrnate agгeemеnt bеtween us

Lоok at my blog post - Payday Loans

Tanpa Nama
14 Mei 2013 9:38 PTG

We stumbled over here coming from a different website and
thought I might check things out. I like
what I see so i am just following you. Look forward to finding
out about your web page repeatedly.

Feel free to visit my web-site - book of ra kostenlos online ohne anmeldung spielen

Tanpa Nama
15 Mei 2013 7:37 PG

І alωays used to reаԁ ρoѕt in
news paperѕ but now аs I am a usеr of net thus from now I аm usіng
net for агticles, thanκs to wеb.


Feel fгee tо ѵiѕit my webρagе Same Day Payday Loans

Tanpa Nama
19 Mei 2013 11:18 PG

Unquestionably believe that which you stated. Your favorite reason seemed to be on the web
the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider
worries that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Feel free to surf to my web site :: Home Equity Loan Toronto

Tanpa Nama
24 Mei 2013 3:38 PG

I really like what you guys are up too. This sort
of clever work and reporting! Keep up the great works guys
I've you guys to my blogroll.

my website: books of Ra gratis

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved