Larangan Menggunakan Telefon Bimbit.

on Khamis, Mac 04, 2010

Bila kita ke pam minyak, mesti kita selalu nampak ada amaran agar kita matikan enjin kenderaan, tidak boleh menggunakan telefon bimbit dan sebagainya. Sebenarnya ada sebabnya amaran tersebut dikeluarkan.

Cuba lihat ujikaji yang dibuat. Bahan yang diperlukan Kad keras atau kad banila, plastik aluminium foil, minyak petrol dan telefon bimbit.











Kalau tak ada mancis atau pemetik api untuk hidupkan api, boleh cuba kaedah ini....tetapi awas, jangan salahkan sesiapa jika berlaku perkara yang tidak diingini....

Ok, tinggal sekejap info di atas. Sepanjang aku mengembara....(ehem..ehem..mengembara ke?) Arghhh.....hentam sajalah. Sepanjang perjalanan aku dari Utara Perlis ke Selatan Johor, cuma satu tempat je aku rasa tempat ni berlainan sikit dari tempat-tempat lain.

Tempat yang aku maksudkan itu ialah pam minyak yang entah di mana aku tak ingat tapi aku snap juga gambar ni.



Selalunya kita akan bayar duit di kaunter utama dalam stesyen minyak tapi di stesyen minyak ni, kaunternya ada kat tengah-tengah pam minyak, selari dengan pam minyak gitu. Maksudnya, tak ada kaunter lain selain kaunter kat tengah2 laman pam minyak tu. Mmmmm.....tercari-cari la jgk sebelum tu untuk bayar duit minyak.
Ranking: 5
 
© TERATAK USANG All Rights Reserved