Terlupa Lagi.

on Jumaat, Disember 02, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Dua hari lepas, aku hilang sekejap dari dunia maya. Tak up date blog dan tiada blogwalking. Memang tak senang duduk. Aku kena lakukan sesuatu agar tidak terus mengantuk. Mengantuk sebab tak ada Wifi.

Sebenarnya Wifi dan talian telefon telah dipotong kerana sudah beberapa bulan tak bayar sejak aku balik bersalin di kampung dulu. Bertuah punya hubby. Aku tak ada, bil pun tak bayar. Tiba-tiba tak boleh guna, baru sedar dah beberapa bulan tak bayar. Selama ni sedap je guna.

Kalau dulu jika talian dipotong, kena la aku tunggu seminggu dua untuk bayar bil dan sambung semula. Sejak my hubby ada smartphone baru ni, laju dia dia pi bayar bil untuk penyambungan semula. Mesti dia pun dah tak senang duduk bila tak boleh connect internet.

Aku pun tak senang duduk juga kalau tak ada internet, bagai cacing kepanasan tapi tak tunjukkan sangat ketidaksenangan ku itu. Ahahaha...Kena cool je. Dalam hati "Cepat la bayar...cepat la bayar...". Petang ni baru boleh guna. Bila dah bayar, dalam hatiku seronok tak terkira. Terasa berseri-seri muka tapi hanya aku saja kot yang rasa macam tu. Dalam hati berdondang sayang.


Ranking: 5

14 comments

2 Disember 2011 pada 5:26 PTG

Betul tu, tak der tenet mcm cacing kepanasan. Saya bley bertenet kat office jer. Kat umah tak paang lagi. Pakai berukban line memang hampeh.

2 Disember 2011 pada 5:29 PTG

Dunia skrang,... :)

2 Disember 2011 pada 5:31 PTG

selamat kembali berblog la kalau macam tu..heheheh.saya pun kalau tak boleh online rasa test je..
biasanya balik kampung la jadi gitu sebab kadang2 kat kampung tak de line.

2 Disember 2011 pada 7:29 PTG

waalaikumusalam

patutlah lama tak nampak iza..
wifi kena potong rupanya,.
lelaki mmg kan...
sama mcm suamiku..

asyik lupa memanjang..
hahaha..
sat lagi ada yang tidur luar.. waka..waka

2 Disember 2011 pada 9:40 PTG

salam..
tersenyum saya membaca kisah nih
alahai..mati kutu jadinya ye..?

2 Disember 2011 pada 9:55 PTG

mesti mati kutu iza tak leh berblog kan?

2 Disember 2011 pada 10:03 PTG

assalam iza

Kalau x der line ternet, balik pada asal ler, layan TV ... he33

2 Disember 2011 pada 10:42 PTG

@zulkbo
W'salam..
hehe..

2 Disember 2011 pada 10:42 PTG
2 Disember 2011 pada 10:43 PTG

@wachak
W'salam..
A'a, layan tv la jawabnya tapi dah kurang minat la nak tengok tv.

2 Disember 2011 pada 10:47 PTG

@Citarasa Rinduan
Ya ka? mungkin bil tu remeh sangat kot nak diingat...

2 Disember 2011 pada 10:47 PTG

@diana
Terima kasih. Kalau guna broadband lagi susah la jika berada di kg.

2 Disember 2011 pada 10:48 PTG

@fiza
Patut la sunyi je bila hari cuti..

2 Disember 2011 pada 10:58 PTG

Biasalah tu ... kalau benjy bukan situasi macam tu dah kira teruk kalau beberapa hari tak online. B3njy selalu je nangok jam bila pigi kerja bilalah dapat balik online kat rumah lagi bebas berbanding kat offices ada spy menjenguk sesekali ... b3njy bukannuya curi tulang hehehe ...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved