Ada Apa Dengan GengBlogger?

on Jumaat, Mei 21, 2010

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

GengBlogger merupakan komuniti popular yang pertama sekali aku jumpa sejak mula blogging dahulu. Pelbagai dugaan yang dialami oleh GengBlogger sejak ianya wujud. Ada sahaja yang tidak senang dengan populariti GengBlogger, namun GengBlogger masih bertahan hingga kini.

Klik untuk tumbesaran.

Sudah hampir dua minggu aku tidak dapat membuka apatah lagi untuk ping blog di GengBlogger. Apa sebenarnya yang berlaku? Mungkinkah hanya aku seorang yang tidak dapat membukanya? Atau ada lagi blogger yang senasib dengan ku?

Sebenarnya ada lagi beberapa blog yang tidak dapat dibuka dan ada juga blog yang boleh dibuka tetapi di block pada widget-widget tertentu seperti imej di atas.

Ada sesiapa yang berpengalaman dalam hal ini dan boleh membantu? Mungkin dapat kita kongsi masalah ini bersama.
Ranking: 5

19 comments

12 Mei 2011 pada 10:55 PTG

akak saya boleh je ping dekat GB..mungkin ade masalah technical kot..cube la akk try tnye org2 yg dekat dgn akak :)

JOM JOIN HARI GURU CONTEST

12 Mei 2011 pada 11:22 PTG

tak tau lah saya. saya boleh je buka, tadi search geng blogger takde kena malware pun. tak tau la kot dia tak dapat detect plak.


Latest Entri :
Pandangan Tentang Mozilla Firefox 5.0

13 Mei 2011 pada 12:07 PG

salam Iza..
saya okey je..hari-hari
pun ping di sana..kalau tak
dapat ping di selangor bloggers
sama fungsi dengan GB..lagi banyak
dapat pageview blog saya dari sana


http://selangorbloggers.com/

13 Mei 2011 pada 12:53 PG

as salam iza.
wa dah reg tapi dari dulu lagi wa x bleh masuk GB ni. x tau kenapa

13 Mei 2011 pada 12:58 PG

Saya pun dulu kerap ke sana. tp sekarang x lg sbb rasanya sama saja nak tingkat trafik guna cara yg lain. dulu ada bloggerunited. itu lebih seronok.. tp sekarang dh bungkus.. x tau nape...

14 Mei 2011 pada 7:30 PG

x penah lak jadi gitu.. huhu.. entoh le kak..

14 Mei 2011 pada 11:33 PG

ok je gengblogger. false alarm kot...

14 Mei 2011 pada 2:09 PTG

dulu memang selalu je gi jenguk geng blogger ni , byk info kita dapat kat sana, bila geng blogger kena malware pastu kena plak dgn blog kami, dah tak pernah lg gi sana..tak tau ape cerita skang ni..

14 Mei 2011 pada 9:53 PTG

salam,
saya dah lama tak jenguk.. rindulah pula..

14 Mei 2011 pada 10:48 PTG

Lama x dgr khabar berita gengblogger nih..

14 Mei 2011 pada 10:57 PTG

hehe , dah lama jugak tak ping entri kat sana . blogwalking aje banyak ..

15 Mei 2011 pada 12:46 PG

Salam Iza...tak join GB..try Iza delete cookies ngan cache kat browser FF Iza....boleh bukak kut...

15 Mei 2011 pada 9:48 PG

sy punye ok shj..xd mslh nak ping kt gengblogger

15 Mei 2011 pada 10:26 PG

Ada join tapi sekarang dah tak beri banyak visitor dah, tak macam dulu.....

15 Mei 2011 pada 4:28 PTG

saya takda masalah nak log-in gengblogger ni..kenapa boleh jadi mcm tu?...kena block kut?...

15 Mei 2011 pada 7:16 PTG

salam kak Iza..
tak ada pula sy msalah mcm tu?
hmm,x dpt rasanya nak membantu.. :(

15 Mei 2011 pada 7:21 PTG

salam..
perghhh,best ni kak Iza..kalau dpt dgr lagu kegemaran guna headphone ni mmg penuh telinga ni..mmg terawang2an....

13 Mei 2012 pada 7:16 PTG

Oops! Google Chrome could not connect to www.gengblogger.com
Try reloading: www.­gengblogger.­com


lagi sempoi..hehehe..tak tau la kenapa sejak berbulan bulan lepas lansung takleh nak masuk hatta nak bukak GB pun tak dapat..

13 Mei 2012 pada 8:11 PTG

Tidak pernah mengunakan GengBlogger. Mungkin terlalu ramai sistem pun tidak dapat support.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved