Oxford Medical.

on Jumaat, Mei 06, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.
Pada semua calon yang gagal menerima sebarang tawaran ke IPTA, jangan bersedih dan jangan putus asa. Masih banyak lagi ruang dan peluang yang ada untuk diceburi. Terdapat pelbagai institusi yang menawarkan pelbagai bidang bagi meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi samada di dalam mahupun di luar negara. Bagi yang berkelayakan dan berminat mendalami bidang perubatan sebagai Doktor terlatih, Oxford Medical adalah pilihan yang boleh dibuat.

Oxford Medical ditubuhkan pada tahun 2004 dan bertempat di Oxford dan London bagi melatih Doktor dan bakal Doktor dalam pelbagai pengkhususan dan diselia oleh kakitangan yang terlatih dan berpengalaman luas. Oxford Medical juga mempunyai program latihan terakreditasi CPD (CPD certification).

Antara kursus yang ditawarkan adalah:

1. Medical Management Courses.
Kursus pengurusan selama 3 hari untuk Doktor. Terbuka pada Doktor yang bekerja di Penjagaan primer dan Seconday termasuk GP, ST, SPR, doktor kelas menengah dan Perunding yang ingin menerima latihan formal tentang kepimpinan, pengurusan dan teori pengurusan.

2. Medical Teaching Courses.
Kursus Pengajaran Perubatan meliputi program pengajian perubatan khas untuk doktor ST, sprs, kelas menengah, doktor bedah dan perunding yang akan berlangsung selama 2 hari.

3. Teach The Thecher Course menekankan dan mengajarkan aspek perguruan untuk Doktor. Sesuai untuk GP, TA, ST, SPR, doktor kelas menengah dan Perunding yang ingin menerima latihan formal tentang cara mengajar dan melatih orang lain menggunakan teknik pendidikan terkini dan teori. Kursus dijalankan selama 2 hari.

4. Consultant Interview Course.
Program Pengajaran dan Kursus Perunding Wawancara merupakan kursus intensif merangkumi skop terbaru dari semua topik yang relevan.

Segala maklumat lanjut dan yuran kursus boleh rujuk laman web berikut: http://www.medicalinterviewsuk.co.uk atau hubungi talian 0845 130 8587 bermula jam 8.30 pagi hingga 6 petang, Isnin hingga Jumaat atau emailkan ke support@medicalinterviewsuk.co.uk

Oxford Medical
Nolands House
Oxhill
Warwick
CV35 0RJ
Warwickshire
Ranking: 5

3 comments

6 Mei 2011 pada 8:50 PTG

Salah satu impian sy sebelum ini..ingin menjejak kaki ke kta London..namun ianya sangat mustahil setelah dipelawa untuk membuat diploma disana. Maklumlah kos tambangnya saja dh sekian..apa lg kos sara hidup??

7 Mei 2011 pada 12:26 PG

salam..
beruntunglah sesiapa yang anak-anak mereka jadi doktor..kos belajar kos perubatan tinggi khabarnya,dapat PTPTN okey la juga kan..?

7 Mei 2011 pada 12:45 PG

Zaman skrg ni, doktor bknlah stu2 je pilihan yg ada..boleh amik course yg dpt membantu doktor pun ok jgk..skurang2nya dpt bersama doktor n dpt blajar ilmu perubatan dr pemerhatian sehari2.. :)

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved