Bulu Berbulu

on Jumaat, Jun 22, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Slama 1 Dunia.

Pada suatu hari, Rasulullah bertanya pada Iblis, "Wahai Iblis, siapakah orang yang paling kamu suka?"
Jawab Iblis dengan panjang lebar, " Orang yang sangat aku suka ialah lelaki dan wanita yang tidak mahu mencukur bulu ari-arinya (kemaluannya) dalam tempoh 40 hari. Aku akan duduk di situ mengecilkan diriku seperti kutu. Aku membuat sarang di sana dan aku juga bergantung dan berbuai-buai pada bulu ketiaknya yang tidak dicukur atau dicabut dalam masa 40 hari."

Nabi telah menasihati kami agar merapi misai kami, memotong kuku, mencukur bulu ketiak, bulu kemaluan dan jangan biarkan lebih dari 40 hari. (HR Muslim)




Kongsikan artikel Bulu Berbulu ini jika bermanfaat.

Ranking: 5

32 comments

22 Jun 2012 12:11 PG

oh ye ke . baru saya tahu. thanks share. :)

22 Jun 2012 12:36 PG

terima kasih atas peringatan :)

22 Jun 2012 12:51 PG

tak sanggup tul nak tengok kalo ada orang yang bulu ketiaknya dah macam boleh nak di sikat..

22 Jun 2012 1:05 PG

@pipoq
Ngeri melihat bulu ketiak terkeluar apabila ada yang memakai singlet sahaja.

22 Jun 2012 1:17 PG

Walaupun begitu masih ramai yg tak ambil kisah pasal nih..

22 Jun 2012 1:21 PG

setakat ni terjaga rapi :D

22 Jun 2012 1:27 PG

salam..
ermm..suka BERSARANG juga
mende tu ye :) pandai
pulak pilih sarang

22 Jun 2012 5:13 PG

wah.. terima kasih sbb ayat2 ni.. mmg nak tulis entri pasal ni gak. dn ayat2 ni kira dah ada supportlah.. thanx bnyk2.

22 Jun 2012 7:33 PG

simple je... tapi ramai yg malas nak buang menda tu...jadilah tubuh badan kita tempat jin & syaitan buat sarang....

22 Jun 2012 10:15 PG

Mmg geli geleman bila nmpk org yg mempunyai bulu cik keti yg panjang mengurai..Wahahaha. Bawak2 la potong/trim!

22 Jun 2012 11:00 PG

err....huhu

22 Jun 2012 11:53 PG

Ya, tempat wajib tu kena rapi selalu :)

22 Jun 2012 12:28 PTG

salam..

perkongsian yang menarik ;)

22 Jun 2012 12:46 PTG

Thanks for sharing.

22 Jun 2012 4:10 PTG

ingat mengingati.. :)

22 Jun 2012 6:32 PTG

Benar tuh sis... kebersihan itu sangat wajib untuk kita
semua terutama kaum wanita..

22 Jun 2012 11:01 PTG

seram kalau kita boleh nampak
sentiasa menjaga kebersihan

22 Jun 2012 11:29 PTG

@Asyiqin Haulisah
Ya, ok, sama2 berkongsi ilmu.

22 Jun 2012 11:29 PTG
22 Jun 2012 11:31 PTG

@akubiomed
he..he..ya la, geli pun ada tapi tak pernah jumpa lagi la orang Islam yang bulu ketiaknya boleh di sikat melainkan orang gila..

22 Jun 2012 11:33 PTG

@azman
Harap2 mereka membacanya, InsyaAllah mudah-mudahan terdengar secebis peringatan ini suatu hari nanti.

22 Jun 2012 11:33 PTG

@sweetkurma
Alhamdulillah.

22 Jun 2012 11:34 PTG

@Zulkbo zulkboCom
W'salam.
he..he..
biasa la tu, nak hidup.

22 Jun 2012 11:41 PTG

@AppleOk tapi tak semua bulu boleh di cabut ye. Bulu keting atau bulu di wajah (dalam Islam) adalah haram dicabut.

22 Jun 2012 11:42 PTG

@mus
Ya, kemalasan kita bakal mengundang jin berteduh.

22 Jun 2012 11:45 PTG

@Mak Lagenda
Agak-agak boleh dipintal-pintal tak? berdandan ke...hehe..

22 Jun 2012 11:47 PTG

ooh..macam tu..thanks share info sensasi ni..

22 Jun 2012 11:59 PTG

berbulu mata tgk ank muda melayu skrg terutama perempuan bersinglet di pasaraya angkara terpengaruh iklan rexona.

23 Jun 2012 11:41 PG

dengar tu. jangan lebih 40 hari. hehe..

29 Jun 2012 5:32 PTG

@akubiomed lagi bertambah kegeliaannya bila org itu terlibat dalam industri menjual makanan....

29 Jun 2012 5:33 PTG

Ingat yer semua, jgn lebih 40 hari. kalau tak ade 'kutu' yg mmg tak nampak ngn mata akan bergayut-gayutan =)

Terima kasih Iza kongsi peringatan ni.

29 Jun 2012 7:07 PTG

@hafizmd
Boikot terus jawabnya.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved