Muktahir: Gegaran Di Hutan Melintang.

on Rabu, April 11, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.
Aku tengah online depan tv sekarang manakala hubby aku online dalam bilik. Aku sangkakan aku kepeningan. Aku panggil hubby tapi dia pun ingat dia pening. Rupanya semua benda dalam rumah sedang bergoyang. Adakah berlaku tsunami atau gempa bumi?

Gegaran berlaku antara jam 4.42 minit petang selama lebih kurang 30 saat. Sekejap lagi mesti masuk berita. Ada sesiapa yang terasa gegaran tadi?


* UP DATE:
8.9 skala ricther berlaku di Utara Sumatera.
Ranking: 5

17 comments

11 April 2012 5:02 PTG

sy pn trase td..

11 April 2012 5:04 PTG

saya pun terasa..

Tanpa Nama
11 April 2012 5:07 PTG

saya pn rasa.. ingat hubby sj2 goyang2 mja...rupa2nya gempa..tertanya2 gempa kt mna tdi..rupa2nya kt sumatera

Dari Tanah
11 April 2012 5:28 PTG

Astagfirullah... mmg sgt kuat gegaran tadi...maha suci Allah yg memerintahkannya..

11 April 2012 5:32 PTG

yup terasa rumah bergoyang..di aceh kabarnya...

11 April 2012 5:39 PTG

saya di lumut pun terasa gegar

11 April 2012 6:49 PTG

kat timur tak rasa.

11 April 2012 8:50 PTG

Kawasan saya di Rawang tidak mengalami gegaran tetapi beberapa negara telah mengelurkan amaran Tsunami termasuk merasai gegaran susulan.

11 April 2012 8:51 PTG

akak duduk hutan melintang ker??dekat mana?? sy ada pun ada rsa jugak gegaran tu....

11 April 2012 9:53 PTG

Harap2 tak ada tsunami melanda
Petang tadi tidur... tak rasa apa2

12 April 2012 12:19 PG

Salam,
pengalaman tu merasai gegaran..
mujurlah tiada kejadian lebih teruk di hutan melintang tu

12 April 2012 12:50 PG

salam..
ermm..bergegar sampai ke sana ye?
alhamdulillah tak de yang cedera kan?

12 April 2012 1:08 PG

Tapi amaran cancelation dh kluar...hemmm...mngkin perlu berjaga-jaga..

12 April 2012 10:31 PG

Alhamdulillah, di Shah Alam ni tak rasa apa-apa, masa tahun 204 tu bergoyang barang2 dalam rumah.

Apa pun, syukur tidak ada kejadian buruk berlaku.

12 April 2012 12:49 PTG

salam;
Apatah lagi kat sarawak tak ada rasa apa2pun..mudahan2 tak berlaku Tsunami!!.

12 April 2012 12:53 PTG

kat Ipoh semalam takde pulak terasa kegoyangan..bahagian Perak yang berdekatan dengan laut maybe la..

15 April 2012 2:19 PTG

xdpt rasa gegaran maybe tgh memandu agknya..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved