Perhatian Kepada Blogger Mijie.

on Jumaat, November 11, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Pertama sekali aku mohon maaf pada rakan blogger, Bro Mijie. Nak cakap, salah. Tak cakap, lagi la rasa bersalah.

Petang semalam, seperti biasa aku akan buka bloglist Teratak Usang untuk tengok up date terkini blog rakan blogger. Malangnya bloglist aku tak dapat dibuka kerana salah salah satu blog/ url di dalam tu bermasalah atau dikesan mengandungi malware a.k.a virus.

Malware tersebut dikesan datangnya dari blog Bro Mijie (mymijie.blogspot.com) seperti paparan di bawah:


Klik untuk tumbesaran.

Dengan adanya malware di blog tersebut, aku terpaksa remove url blog tersebut dalam senarai bloglist supaya aku dapat buka semula blog khas untuk bloglist.

Jika Bro Mijie terbaca entry ini, sila ambil tindakan segera supaya aku dan blogger lain dapat blogwalking ke situ. Jika rakan terdekatnya terbaca tentang entry ini, sila maklumkan kepada beliau kerana aku tidak dapat masuk ke blog Bro Mijie.

p/s: Kalau malware dah dibuang, bagitau la supaya dapat letak semula url tu di bloglist.
Ranking: 5

12 comments

12 November 2011 pada 12:13 PG

salam..
sian Bro Mijie..
saya suka blogger nih
bersopan penulisan
beliau..

12 November 2011 pada 12:50 PG

assalam iza

mijie dah buat n3 pasal blog dia yg kena serangan malware tu.

Blog dia masih belum pulih lagi buat masa ni.

12 November 2011 pada 3:06 PG

salam kak iza..
saya pun takut jugak dengan virus nih.

Tanpa Nama
12 November 2011 pada 2:28 PTG

Saya juga pernah kena malware ni. tindakan yang dibuat sama seperti yang diambil oleh Iza,

12 November 2011 pada 3:38 PTG

@wachak
W'salam..
Ooo, ya ka?
terima kasih atas info tersebut. Harap2, blog dia cepat pulih..

12 November 2011 pada 4:09 PTG

blog saya terkena juga jankitan malware ni... baru terkena...

http://www.wanda2u.com/2011/11/serangan-malware-lagi.html

12 November 2011 pada 4:57 PTG

Belum ok lg nampaknya belog tu. Kesian dia

12 November 2011 pada 5:32 PTG

Bahaya ke kalau kena jangkitan kuman malware ni ?

12 November 2011 pada 6:16 PTG

Malware ni la yang kadang2 menyebabkan blogger putus asa. Lagi2 kalau tak ada backup. Peringatan utk semua supaya membuat backup at least seminggu sekali.

12 November 2011 pada 7:37 PTG

Hurmm..ada lg serangan malware ni yea? Patut ada blog2 yg mak pi x leh nk bukak. Ada jugak blog dlm my bloglist yg ada malware ni tp mak x buang lg urlnya.

12 November 2011 pada 10:07 PTG

blog sy pernah kena,,setelah dibuang kod yang ada virus tu baru okay balik.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved