Gold Coins Gain

on Isnin, Mei 16, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.
Pelaburan emas tidak asing lagi bagi kita samada pelaburan dalam bentuk perhiasan atau barang kemas, akaun emas, gold bar mahupun syiling emas. Terdapat pelbagai pilihan jenis-jenis emas seperti emas 999, 916 dan sebagainya dan kualitinya mengikut karat. Pilihan paling popular adalah emas 999 yang tulin dan lebih mahal dari emas yang lain. Entry ini memfokuskan tentang Gold Coins Gain.

Pasaran emas tidak pernah ditutup dan anda boleh membeli dan menjual emas di mana-mana sahaja Negara pada bila-bila masa sahaja. Emas menjadi alternative utama dalam persekitaran ekonomi global kerana harga emas sentiasa meningkat dari tahun ke tahun. Tiada sesiapa pun yang berhak menurunkan nilai emas dan ianya tidak dikawal oleh kerajaan, lembaga pengarah, ahli politik dan sebagainya.

Gold Coins
Syiling emas (Gold Coins) diperbuat daripada sebahagian atau keseluruhannya dari emas. Emas telah digunakan sebagai wang kerana mudah dibawa dan nilainya yang tinggi mengikut berat berbanding komoditi lain seperti perak. Emas boleh dibahagikan kepada unit yang kecil dengan mencairkannya tanpa susut nilai. Kepadatan emas lebih tinggi dari logam yang lain.

Gold Bullion

Terdapat tujuh (7) jenis dari Gold Bullion iaitu Amerikan Buffalo, Australian Gold Nugget, Austrian Gold Philharmonic, Chinese Gold Panda, Gold American Eagle, Gold Canadian Maple Leaf dan Gold South African Krugerrand.

American Buffalo mengandungi 24 Karat solid gold bullion coin dari United States Mint dan rekaannya adalah profil kepala Amerika asli pada sisi depan dan kerbau di sisi sebaliknya.

Australian Gold Nugget merupakan salah satu syiling yang paling popular yang dicipta oleh Mint Perth di Australia Barat dengan reka bentuk baru yang digunakan setiap tahun dengan 8 saiz berbeza. Rekaannya adalah wajah Ratu Elizabeth II, ditulis perkataan “AUSTRALIA” dan sisi sebalinnya adalah kangaroo.

Austrian Gold Philharmonic di buat pada tahun 1989 yang mempunyai karya seni di kedua-dua belah sisi iaitu menghormati salah satu orkestra besar dunia, Philharmonic Vienna.

Chinese Gold Panda dikeluarkan oleh China dengan peratusan yang lebih tinggi dari syiling bullion standart, terdapat gambar panda pada sisinya dan digunakan juga sebagai barang perhiasan seperti kalung dan gelang.

Gold American Eagle adalah syiling emas pertama dicetak pada tahun 1986 dengan rekaan helang singgah ke sarang bagi melambangkan konsep klasik Amerika.

Gold Canadian Maple Leaf dihasilkan oleh Royal Canadian Mint dan tersenarai dalam pasaran dunia sejak tahun 1979, dijamin oleh kerajaan Kanada, mudah dibeli dan dijual di mana-mana sahaja.

Gold South African Krugerrand dengan rekaan wajah Presiden pertama Republik Afrika Selatan, Paul Kruger. Syiling ini adalah syiling paling mahal dari semua syiling emas.

Gold IRA accounts
Membuka akaun emas simpanan saraan peribadi (IRA) adalah cara yang paling mudah dan peraburan yang paling murah berbanding membeli gold coins. Harga emas juga boleh dipantau samada mengalami peningkatan atau penurunan harga. Selain itu, akaun simpanan emas adalah selamat jika dibandingkan dengan emas fizikal. Nilai emas yang dibeli akan direkodkan dalam buku simpanan anda serta berpandukan syarat-syarat yang ditetapkan.

Jika berlakunya krisis seperti inflasi, perang, kenaikan harga minyak dan gas, kelemahan dalam dolar AS, anggaran defisit dan sebagainya, pasti mata wang dunia akan jatuh merudum namun berlainan dengan emas. Harga emas di IRA akan naik mendadak.

3 langkah mudah membuka Gold IRA accounts:

1. Cetak borang IRA Emas
2. Isi borang dan tinggalkan dua kotak kosong di bahagian bawah borang.
3. Fakskan ke 310.556.9668 ( Attn: IRA Gold Account) atau hantarkan surat di alamat berikut:

Aurum Advisors
Attn: IRA Services
1801 Century Park East
25th Floor
Los Angeles, CA 90067

Setelah kami menerima borang IRA emas anda, kami akan menghubungi anda melalui telefon.
Ranking: 5

3 comments

16 Mei 2011 pada 3:10 PTG

sekarang ni, memang rajin beli duit emas syiling nih. hehe..

16 Mei 2011 pada 5:28 PTG

Tambah tahu tentang gold,
nice sharing

17 Mei 2011 pada 9:39 PG

tumpang lalu....

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved