HIDUP SEORANG BLOGGER

on Ahad, Ogos 29, 2010


Salam...

Syukur alhamdulillah kerana aku punya blog sendiri. Itulah yang dinamakan HIDUP SEORANG BLOGGER. Sekurang-kurangnya aku boleh mengisi masa lapang, berkongsi kegembiraan, keceriaan dan kesedihan bersama pembaca yang setia menjengah saban hari.

HIDUP SEORANG BLOGGER,
Hadirku bukan untuk dipuji.
Bukan juga untuk dikeji.
Bukan populariti yang aku cari.
Sekadar ingin dihargai,
Sekadar ingin difahami, memahami, dimengerti dan berkongsi segala cerita, sedih suram, suka duka kehidupan duniawi.

HIDUP SEORANG BLOGGER,
Pada yang membenci,
ku pohon jutaan kemaafan.
Pada yang mengerti,
sejuta persahabatan akan aku hulurkan.
Membantu sekadar tahu, mencari sebanyak perlu.

HIDUP SEORANG BLOGGER,
Tidak ramai teman di dunia nyata,
ku mencari di dunia maya.
Tanpa bicara, beralun suara.
Sekadar tinta menceritakan segalanya.

HIDUP SEORANG BLOGGER,
Ingin ku luahkan segalanya isi hati
namun masih ku simpan sendiri.
Kerana ianya hal peribadi,
Bukan semua rahsia untuk dikongsi,

HIDUP SEORANG BLOGGER,
Itukah dia yang digelar blogger?
Pabila jari-jemari pandai menari.
Mencari info untuk dikongsi,
Juga meluahkan apa yang terlintas di fikiran juga hati.

Namun ku punya pendapat sendiri.
Setiap penulisan yang punya erti,
Setiap bait kata yang punya makna,
Setiap inspirasi yang di beri,
Setiap lontaran fikiran yang punya jiwa
Setiap coretan perasaan,
Setiap lakaran, gambaran dan luahan hati seorang penulis adalah sebuah kisah
HIDUP SEORANG BLOGGER.

Dalam HIDUP SEORANG BLOGGER, terlalu banyak cabaran yang terpaksa aku tempuhi bagi mengimbangi hidup antara dunia nyata dan HIDUP SEORANG BLOGGER. Segala suka duka HIDUP SEORANG BLOGGER dapat aku kongsikan di sini. Ulasan yang ditinggalkan adalah suatu penghargaan yang tak ternilai harganya bagiku. Terima kasih pada semua sahabat maya yang sudi memberi bimbingan, tunjuk ajar dan berkongsi info denganku. Bagiku sahabat maya adalah sahabat terdekat denganku walaupun hanya melalui tulisan dan coretan. Akan aku teruskan coretakku di Teratak Usang ini selagi aku masih punya hayat, masih punya laptop, masih punya streamyx dan masih mendapat keizinan seorang insan bergelar suami. Terima kasih pada En. Syamirul Amry Bin Abd. Aziz kerana memberi kepercayaan padaku untuk memiliki blog sendiri dan sedikit semangat walaupun banyak halangan yang terpaksa aku hadapi.

Entry ini di buat bagi memenuhi syarat yang telah ditetapkan oleh saudara Denaihati dalam CONTEST SEO HIDUP SEORANG BLOGGER.

Ranking: 5

12 comments

29 Ogos 2010 pada 1:18 PTG

@gnesop.com
Thanks.....

29 Ogos 2010 pada 1:19 PTG

nice

29 Ogos 2010 pada 3:15 PTG

salam Iza..
tahniah..janji selesai tugas,
menang kalah lain cerita..yang penting sporting penyertaan kita..agak-agak ke laut mana pulak kita hanyut yek?la la la..he he

29 Ogos 2010 pada 3:27 PTG

gud luck ye wak :) ada can nak menang entry popular ni

Orang Sudah Tidak Suka, Tidak Perlu Terhegeh-hegeh Lagi

29 Ogos 2010 pada 4:40 PTG

@Hamzah Ian
thanks...

@zulkbo
W'salam...
Terima kasih....ya, tugas memerah otak dah selesai. Lega rasanya. Jom la terus hanyut ke Laut Caspian.

@Aku X-PO
Thanks....hehe, menang dalam mimpi boleh kot.....blog dot com mendahului, blog blogspot dah jauh hanyut.

29 Ogos 2010 pada 8:31 PTG

Salam, smart penulisan entri nih, syok baca.siap ada syair lagi. kewl..gudluck untuk contest nih..

hehe saya org perlis celup gak, ic 02..

29 Ogos 2010 pada 9:43 PTG

@Nine
W'salam...
kembang kempis....kembang kempis hidungku atas pujian tersebut.hehe. terima kasih.

Ek eh, sama la kita......saya pun 02 jgk, alamat Perlis tapi masih anak jati Kedah. Jelapang padi takkan aku lupakan....

29 Ogos 2010 pada 11:06 PTG

semoga berjaya..
ramai yang sertai pertandingan ni..

30 Ogos 2010 pada 12:34 PTG

pandai Iza buat sajak ye..hehe..
Semoga berjaya juga Iza...Blog saya ni memang takde harapan..masuk page ke 6 dan semakin menurun, huhu..

31 Ogos 2010 pada 10:51 PTG

@Mr.Z
InsyaAllah....memang ramai. tak harapkan kemenangan sebab ramai yang hebat2.

@: bluedianthus :
Jadi ke sajak tu...main sedap mulut je taip benda tu. Page 6 ok lagi, iza dah hanyut lagi jauh....15,16,17....setiap hari makin jauh menyimpang...

6 September 2010 pada 5:06 PTG

blog malaysia lebih bisa masuk ke page 1 bagaimanalah dengan blog Indonesia malah lebih susah ayo semangat

15 Januari 2013 pada 9:44 PG

Blog is my lifestyle , maka seperti itulah gaya ngeblog yang melekat pada diri saya mas ,, salam blogger sukses

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved