Sedih...sedih...

on Jumaat, Mac 26, 2010

Sebelum baca entry ni, sila la hayati luahan perasaanku melalui lirik lagu oleh Allahyarham Sudirman ni.

Aku Penganggur

Jangan ku dipandang hina
Hanya kerna aku penganggur
Jangan pula ku dilupa
Hanya kerna aku penganggur

Aku hanya insan biasa
Ingin juga hidup bahgia
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

Puas sudah mencari kerja ----------->memilih
Memang nasib aku penganggur
Masih belum diterima----------------->sebab jarang memohon
Memang nasib aku penganggur

Hasrat hati ingin membantu
Menjaga orang tua ku
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

Aku anak berbudi bahasa
Walaupun aku penganggur
Hormat kepada orang tua
Walaupun aku penganggur

Mungkin esok ataupun lusa
Aku akan mendapat kerja (InsyaAllah)
Ohoo... nasibku
Aku penganggur
Ohoo... nasibku
Aku penganggur

Dalam dua tiga hari ni aku rasa teramat sedih sebab aku terlepas sesuatu yang penting. Sebelum tiga hari lepas, aku pergi bertandang ke rumah kawan. Sedang asyik sembang-sembang, aku teringat akan KPLI. Aku pun bartanya kawanku, ada apply tak? Dia kata, ada minta tapi napa tak nampak aku pun masa pegi Mtest?


Wooooohoooo.....memang dia tak nampak aku pergi test sebabnya aku sudah terlupa untuk check tarikh Mtest. Sedihnya...... Ni la akibatnya bila terleka berblog sampaikan benda yang penting macam tu pun boleh aku terlupa. Padan muka aku..... Bila la nak boleh jadi cikgu. Menangis air mata darah pun, tarikh tersebut tak akan kembali lagi.

Sebenarnya aku patut hadiri Mtest tersebut pada hari Sabtu 13 Mac lepas iaitu hari aku bertolak ke Pulau Pangkor. Patut la bila aku check, hanya ada tarikh interview je. Sambung menganggur lagi la nampaknya. Dan bertambah sedih apabila ujian Mtest kedua yang bakal diadakan juga tidak dapat aku hadir kerana namaku telah diproses untuk Mtest yang pertama.
Ranking: 5
 
© TERATAK USANG All Rights Reserved