Contest Review Blog Yiedpozi [Dot] Info

on Rabu, Januari 12, 2011

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.


Yiedpozi telah menganjurkan Contest Review Blog Yiedpozi [Dot] Info. Pada sesiapa yang berminat, boleh terjah blog Yiedpozi atau klik banner di atas. Antara hadiah yang ditawarkan seperti berikut:

Pemenang #1
  • Sepasang t-shirt (saiz M / S / L/ XL / XXL) - Tajaan Yiedpozi
  • Topup bernilai RM10 - Tajaan Daus Ramli
  • Ruang iklan percuma selama sebulan di Yiedpozi [Dot] Info - Tajaan Yiedpozi
  • Ruang iklan percuma selama sebulan di Gempakz Siot - Tajaan Anip
Pemenang #2
  • Sepasang t-shirt (saiz M / S / L/ XL / XXL) - Tajaan Yiedpozi
  • Topup bernilai RM10 - Tajaan Daus Ramli
  • Ruang iklan percuma selama sebulan di Gempakz Siot - Tajaan Anip
Pemenang #3
  • Topup bernilai RM10 - Tajaan Daus Ramli
  • Ruang iklan percuma selama sebulan di Gempakz Siot - Tajaan Anip
Syarat-syarat yang ditetapkan untuk menyertainya sangat mudah iaitu:

1. Seorang blogger dan mempunyai blog sendiri (bukan blog contest)
2. Like fanpage blog ni di Facebook

Aku ingin Tag Nurul Fatihahh untuk sertai contest ini.
Contest Review Blog Yiedpozi [Dot] Info ini ditaja oleh Yiedpozi, Daus Ramli dan Anip.


Contest Review Blog Yiedpozi [Dot] Info

1. Timbang berat blog. Perkara utama yang dilakukan setelah mempunyai blog adalah timbang berat blog. Setelah ditimbang berat blog Yiedpozi, ternyata loadingnya memang cepat kerana size blog tersebut bawah dari 100KB iaitu hanya 45.67KB. Siapa yang tak suka masuk blognya, jika loadingnya cepat dan menjimatkan masa menunggu.

2. Alexa Alexa traffic rank Yiedpozi adalah sebanyak 191651. Pada pandangan aku, jumlah tersebut adalah di tangga terbaik. InsyaAllah, suatu saat nanti jumlah tersebut akan semakin berkurangan.

3. Page rank Dari segi Page Rank, blog Yiedpozi masih 0/10. Harap bersabar kerana bukan mudah untuk berjaya.

4. Analisis dari SEO Centro Meta Analyzer Analisis dari SEO Centro Meta Analyzer menunjukkan blog Yiedpozi dalam Markup Validation Service mempunyai 127 kesalahan dan 76 amaran dalam html.
Dalam Meta tag report pula, blog Yiedpozi hanya tidak mempunyai description meta tag. Meta tag juga merupakan sesuatu yang penting. Meta tags merupakan suatu ulasan sebuah laman web atau blog ketika muncul di enjin carian. Meta tag juga dapat meningkatkan traffik sesebuah blog. Meta tag yang aku maksudkan bukan meta tag yang boleh dilihat di blog tersebut seperti

Home » » Contest Review Blog Yiedpozi [Dot] Info

Maaf jika aku tersilap meletak namanya. Yang aku maksudkan adalah meta tag yang ditambah di html code (bagi blogspot) selepas head.
5. View Page Source
6. SEO Doktor Stats.
H1 dan H2 adalah masalah meta tag. Page Rank Flow menunjukkan kurangnya internal link pada page sendiri dan Meta Description seperti yang telah diterangkan di atas. Yang lain-lain tu dah ok.

7.Google. Blog Yiedposi telah diindeks oleh Google. Nampaknya Yiedpozi aktif bertwitter jika dilihat di page pertama Google.

8. Blog Review
Aku tak ingat di mana mulanya aku kenal dengan Yiedpozi sebab dah 1 tahun 3 bulan aku berblog dan rajin blogwalking. Mungkin selisih tepi jalan semasa melompat dari satu blog ke blog yang lain. Atas jemputannya, aku cuba untuk join contest ini.
Pada pandangan aku, blog Yiedpozi cantik dan menarik dengan background yang berani. Merah tu kan tandanya berani. Tips dan tutorial paling aku minat walaupun tak semua aku buat apa yang diajar. Widget di blognya pun kurang dan tak semak seperti blog aku ni.


Setakat itu sahaja yang dapat aku terangkan untuk hari ini. Dah malam rupanya. Tak sempat nak keluar ambil angin petang.
Selamat Membaca.
Ranking: 5

19 comments

12 Januari 2011 pada 11:17 PTG

salam..
riview yang baik menggunakan
peralatan yang sama dengan saya
jadi saya setuju je..

12 Januari 2011 pada 11:36 PTG

hadiah yang aku ingin kan.
telah aku dapat.
buat ingin.buat apa banyak2 hadiah.

Facebook bakal ditutup kerana tekanan kerja

13 Januari 2011 pada 12:10 PTG

apa lagi jom masuk

13 Januari 2011 pada 1:15 PTG

review yang bersahaja namun berisi dengan ilmu. hadiah pun menarik. adil diberi kepada tiga pemenang.

13 Januari 2011 pada 1:35 PTG

@zulkbo
W'salam...
Bagus.hehe..

@Ali ridha
Bukan hadiah yang diharapkan tp entah la, suka je nak join. boleh up date blog.

@Sharinginfoz
Ya, jgn tunggu lama2......
nanti lama2...

@RedBoys
Ya ka ni?hehe..

14 Januari 2011 pada 8:36 PG

Hadiahnya boleh ditukar dengan uang ga?... :D

14 Januari 2011 pada 4:14 PTG

salam..

Review ringkas tapi padat dgn point..good luck

14 Januari 2011 pada 9:24 PTG

Sebemum masuk contest, saya review blog ni dulu. Cantik header tu & lantai teratak ni mun nampak klasik & wow...!

Alangkah bahagianya kalau dpt masuk bloglist teratak ni.

14 Januari 2011 pada 10:17 PTG

@Firaun NgebLoG
Kayaknya ngak boleh dong.

@ozzy
W'salam..
Terima kasih.

@muss
Terima kasih.
Boleh aje kalau nak masuk.memang tgh mengumpulkan url pun. Nanti saya masukkan.

14 Januari 2011 pada 11:00 PTG

Lumayan gitu...


Blog papar isu penipuan pengguna

14 Januari 2011 pada 11:40 PTG

wah menarik ni, kalau sempat boleh jugak

14 Januari 2011 pada 11:58 PTG

terer bab teknikal gak tuan blog ni.. teliti.. =)

15 Januari 2011 pada 3:55 PG

Hu3.. Otai2 review takut Jai tengok.. Bilalah ada org nak review blog jai plk..he3

15 Januari 2011 pada 1:02 PTG

@Miecyber
Hmmm...jom la join.

@etomyam
InsyaAllah, sempat..

@Izwan
hehe...biasa2 aje...

@deCrewz
Buat la contest ke apa, nanti ada la orang yg review...

16 Januari 2011 pada 12:39 PG

wah reveiw yang banyak menggunakan tools bantuan yang tak pernah terfikir... all the best sis..

16 Januari 2011 pada 3:29 PG

nak buat kontest x reti, ini pun 1st time join kontest... Akan datang insyaallah.. Pengalaman tu penting..he3

16 Januari 2011 pada 11:06 PTG

gud luck akak.

Latest Entri :
Cucu dan Atuk Moden

17 Januari 2011 pada 10:38 PG

@zik
Thanks..

@deCrewz
Ya, pengalaman mendewasakan pematangan fikiran. Kalau buat, jgn lupa jemput...

@eiela
Thanks...

17 Januari 2011 pada 3:05 PTG

janji kita meriahkan dunia blog tempatan sudah.

Mak Ana raffali suruh korek bakat

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved