Show Me Your Desktop Contest by Anwar’s Blogshop

on Isnin, Disember 06, 2010

Assalamualaikum,
Salam 1 Dunia.

Today I tried to join the Contest, organized by Anwar Osman. The requirement is very easy even though at first I was confused. Maaf la ayatku tunggang terbalik.

Sejarah IT:
Aku mula kenal dan menggunkan komputer sejak berusia 12 tahun walaupun terpaksa membawar yuran bulanan yang terlalu mahal bagiku ketika itu untuk menyertai kelab komputer sekolah. Aku mula mendalami Microsoft Office 2000 ketika menunggu result STPM. Sekarang ni pun aku rasa masih tidak tahu apa-apa melainkan perkara yang mudah dilakukan kerana semakin aku belajar, semakin banyak ilmu yang belum aku tahu. MasyaAllah, betapa luasnya ilmu yang Allah turunkan.

Info Terkini:
Sekarang aku menggunakan notebook Acer, intel Pentium (R) Dual-Core T4200. Dari Vista, aku bertukar ke Windows 7 Ultimate 2GHz. Inilah desktop yang aku gunakan sekarang dengan tema alam semulajadi bagi menenangkan dan menyejukkan pandangan mataku sendiri.


Aku menyusun ikon di sebelah kiri dan kanan untuk memudahkan kerja-kerja seharian walaupun hanya setia mengadap blog sendiri dan blog rakan blogger.

Ringkasan Desktop:
Aku mempunyai tiga browser iaitu Internet Explorer, Google Chrome dan Mozila tetapi Mozila adalah pilihan utama. Browser lain hanya sebagai persediaan di saat kecemasan. Di atas kanan, sengaja aku letakkan kalendar, jam (walaupun di bawah sudah ada) dan meter untuk RAM dan CPU untuk mengisi ruang kosong.

Browser Mozilla, Yahoo Messenger, Mobile Partner, USB Disk Ejector dan Recycle Bin diletakkan di sebelah kanan kerana aku selesa melakukan sesuatu bermula di sebelah kanan.

1. Setiap kali aku on notebook dan Wifi, secara automatik on YM.
2. Mobile Partner sudah lama tidak digunakan.
3. USB Disk Ejector digunakan apabila aku nak transfer sesuatu ke notebook. Memudahkan, 2 kali klik, sudah boleh cabut keluar.
4. Recycle Bin dihujung sekali.

Ikon di kiri jarang aku gunakan.
1. Ikon Computer, Defraggler dan Quick Time Player sudah lama tidak digunakan.
2. Avira Antivirus digunakan setiap kali memasukkan sesuatu untuk transfer file, juga untuk mengesan sebarang anasir yang tak diundang.
3. Acer Crystal Eye Webcam selalu digunakan untuk buat video call terutamanya apabila aku dihantar ke kampung.
4. PhotoScape untuk edit gambar.


Itu sahaja paparan desktop yang dapat aku simpulkan. Background desktop akan bertukar sekiranya aku menemui gambar yang lebih cantik dari yang aku gunakan sekarang. Untuk makluman semua, contest ini akan tamat pada 30 Disember 2010, 12 a.m.
Sekian....
Assalamualaikum...
Ranking: 5

10 comments

6 Disember 2010 pada 9:00 PTG

wah menarik dan steady ni..ada harapan neh :D

6 Disember 2010 pada 10:52 PTG

Windows 7 yang nampak clean n tidy. Maklum la desktop seorang wanita. Terima kasih kerana mnyertai pertandingan ini.

7 Disember 2010 pada 4:13 PG

wah terbaik nie kak..semoga berjaya... hehe

7 Disember 2010 pada 9:03 PG

@etomyam
Terima kasih, InsyaAllah, kalau ada rezeki tp ramai lg yg hebat kan..

@Anwar Osman
Tidy ke? Hmmm..okla setakat ni.
Terima kasih menerima penyertaan ni..

@Zikri Husaini
InsyaAllah, Zikr pun apa kurangnya...

8 Disember 2010 pada 2:52 PTG

a'salam

memang nampak menarik. Windows 7 mmg smooth dan lancar.

good luck

8 Disember 2010 pada 4:13 PTG

@Ladfe Amir
W'salam...
Boleh la. ya betul....
terima kasih..

9 Disember 2010 pada 12:33 PTG

tenang2..
sy pn ske gak tengok tasik dengan laut.. time pale tension,lepak tasik la jawabnya..

all da best..

9 Disember 2010 pada 2:03 PTG

@Mohamad Izwan
Ya ka?
ingatkan saya sorang je yg rasa tenang tgk air...

14 Disember 2010 pada 1:54 PG

nice desktop u have
Shahrulsite´s last blog..Show Me Your Desktop Contest by Anwar’s Blogshop

16 Disember 2010 pada 12:04 PG

@Shahrulsite
Thank you...

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved