Juara Euro 2012

on Selasa, Jun 12, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.


Minggu ini ramai yang demam bola EURO 2012. Pada semua peminat bola, jangan lupa menyemak Jadual Perlawanan EURO 2012 dan Keputusan EURO 2012.

Sebagai bukan peminat bola sepak, aku nak juga menyertai Contest EURO 2012 Juara Pilihan Lelaki Kacak yang dianjurkan oleh pemilik Dehaihati.com. Walaupun contest ini khas untuk Lelaki Kacak dan peminat bola, rasanya tak mustahil untuk aku turut serta bgi memeriahkan suasana. Aku memang tak faham apa-apa tentang bola tapi nak teka juga.

Pasukan pilihan aku bagi EURO 2012 adalah Spanyol. Berikut merupakan senarai pemain Spanyol:


Penjaga gol:
Iker Casillas - Real madrid
Victor Valdes - Barcelona
Jose Manuel Reina - Liverpool

Pertahanan:
Raul Albiol - Real Madrid
Gerard Pique - Barcelona
Carlos Marchena - Valencia
Carles Puyol - Barcelona
Joan Capdevila - Villarreal
Sergio Ramos - Real Madrid
Alvaro Arbeloa - Real Madrid

Tengah:
Andres Iniesta - Barcelona
Xavi - Barcelona
Cesc Fabregas - Arsenal
Xabi Alonso - Real Madrid
Sergio Busquets - Barcelona
Javi Martinez - Athletic Bilbao
David Silva - Valencia
Jesus Navas - Sevilla

Penyerang:
David Villa - Barcelona
Fernando Torres - Liverpool
Juan Mata - Valencia
Pedro - Barcelona
Fernando Llorente - Athletic Bilbao

Harapnya Spanyol sekali lagi dapat menjuarai EURO 2012 ini. Live EURO 2012 boleh ditonton di http://astro.com.my/onthego




Kongsikan artikel Juara Euro 2012 jika bermanfaat.

Ranking: 5

13 comments

11 Jun 2012 9:39 PTG

terima kasih menyertai contest Juara EURO 2012 dan good luck

11 Jun 2012 10:41 PTG

Wah best gak "contest" ni. Saya pun teringin nak "join".

Terima kasih di atas info ni ya.

11 Jun 2012 10:49 PTG

ooo ingatkan lelaki je yang boleh join...hehehe gud luck for the contest!

11 Jun 2012 11:05 PTG

perghh.. Sepanyol tu...

11 Jun 2012 11:51 PTG

Terkena juga wabaknya ni! :D

12 Jun 2012 12:00 PG

wah, ada contest jugak?

12 Jun 2012 12:01 PG

good luck !

sy juga menyokong Spain

12 Jun 2012 12:16 PG

Minat bola jugak ke? BTW, good luck!

12 Jun 2012 2:24 PTG

sya mmg paham ketika ini dia tdo tak tentu mkn tal lalu hee sy paham dia tgh demam gak..

12 Jun 2012 6:50 PTG

Myra pun macam dok nampak2 Sepanyol jugak jadi juara :)

12 Jun 2012 11:30 PTG

good luck IZA,.

pasti menang

13 Jun 2012 11:30 PG

Kalau ikut senarai pemain, mmg spain calon paling feveret. tapi saye ttp pilih team lain...hehehehe

good luck yer iza :D

13 Jun 2012 9:17 PTG

Hidup Sepanyol hingga ke akhir perlawanan,
Team kita sememangnya Sepanyol jugalah,
Semoga Kak Iza boleh jadi pemenang contestkan,
Bagi merancakkan suasana Euro untuk lebih menyerlah.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved