DSLR Terbaru Dilancarkan.

on Jumaat, Februari 10, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Anda peminat DSLR? 
Nikon Corporation telah mengeluarkan model terbaru kamera DSLR iaitu D800 dan D800E. Produk ini telah dilancarkan di Kuala Lumpur. 

Gambar di bawah ini menunjukkan dua orang model yang memegang kamera DSLR D800 (kiri) dan D800E.


TOKYO - Nikon Corporation Jepun (Nikon) yakin ia akan memperoleh penguasaan 50 peratus pasaran kamera refleks lensa tunggal digital (DSLR) di Malaysia tahun ini selepas operasi kilangnya di Thailand dijangka pulih sepenuhnya menjelang bulan Mac ini. 

Penguasaan pasaran kamera DSLR Nikon di Malaysia menguncup kepada 40 peratus tahun lalu apabila bencana banjir yang berlaku pada bulan Oktober lalu telah menjejaskan operasi pengeluaran dan komponennya di Taman Perindustrian Rojana, Ayutthaya. 

"Kilang di Thailand mula beroperasi sejak bulan lepas, namun masih belum pada kapasiti sepenuhnya," kata Pengurus Besar Komunikasi Nikon, Tetsuya Morimoto dalam temu bual bersama Bernama di ibu pejabat Nikon di sini baru-baru ini.

Ranking: 5

21 comments

10 Februari 2012 10:00 PG

Kakak tak guna DSLR hatta yg lama pun tak ada iza

10 Februari 2012 10:58 PG

Tinggal sediakan duit sahaja. :-)

10 Februari 2012 12:56 PTG

mak aii. besar la die pnya lens. huhu. xbrat ke pgng. haha. adoi la

10 Februari 2012 1:54 PTG

Baru je tengok specs,.. memang high specs habis nih,.. rega je tak berapa nak seronok. D800 $USD 2995 / D800E $USD 3295... :(

10 Februari 2012 2:22 PTG

lens besar mcm tu wat skodeng jiran ok jgak... :p

10 Februari 2012 2:30 PTG

Tak mampu lagi nak pakai DSLR.

10 Februari 2012 4:56 PTG

Terbaik tapi duitnya mahal juga :)

10 Februari 2012 7:43 PTG

teringin jugak tapi bila tengok harganya,,,ehem..ehem

10 Februari 2012 8:41 PTG

Mmg minat dslr, tp belum boleh beli lg sbb byk keperluan lain yg perlu diutamakan..so, skrg saya masih lanyak digicam yg ada ni dulu hehe

10 Februari 2012 9:15 PTG

mahalnya..leh tgk jer la..huhu

10 Februari 2012 10:25 PTG

Zaman sekarang ni tak ramai pun yang suka bawa kamera besar2 tu,
sekadar kamera handphone je..

10 Februari 2012 10:26 PTG

Haha..betul tu.

10 Februari 2012 10:30 PTG

Berat kot tapi relax arr..

10 Februari 2012 10:35 PTG

wow..wow..wow..
jadi boleh le kita pakat2 tengok je...

10 Februari 2012 10:38 PTG

Haa..ni kompom dah tumbuh tanduk..

10 Februari 2012 10:47 PTG

Sekarang ni dah hampir murah..
tak pe, pelan2 la..

10 Februari 2012 10:49 PTG

Ha'ah..siapkan duitnya je...

10 Februari 2012 10:50 PTG

hehe..
simpan angan2 dulu...

10 Februari 2012 10:56 PTG

Lanyak, jangan tak lanyak.
Gunakan semaksima mungkin.
Mahal juga dslr tu..

10 Februari 2012 11:00 PTG

Memang mahal.
Tengok je dulu...

10 Mei 2012 4:18 PTG

nga sanggup beli deh kayanya,,hehe

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved