Didenda Kerana Lahir Anak Perempuan.

on Khamis, November 03, 2011

Assalamualaikum, Salam 1 Dunia.

Seorang lelaki di Bihar, Patna mendenda isterinya sebanyak 25,000 rupee (RM1,561) kerana lahirkan bayi perempuan. Mohammad Manzoor menghalau isterinya, Shahnaz, 30 dari rumah mereka dan hanya boleh pulang selepas bayar denda tersebut. 

Denda akan digandakan jika isterinya melahirkan bayi perempuan lagi. Manzoor mengatakan bayi perempuan terlalu membebankan. Isterinya mengemukakan aduan kepada pentadbir daerah tempatan untuk mendapatkan bantuan.

p/s: Tak tau nak cakap apa dah bila suami tak tahu nak menghargai pengorbanan seorang isteri. Dah la mengandung selama 9 bulan 10 hari, menggadai nyawa melahirkan anak yang di kandung, tiba-tiba dihalau dan didenda pula kerana melahirkan bayi perempuan. Tak ke gila lelaki macam tu, sedangkan anak yang dilahirkan tu adalah benih darinya sendiri. Nak kembali ke zaman jahiliah semula nampaknya.

Sumber
Ranking: 5

22 comments

3 November 2011 9:42 PG

bila takde anak pndai carik bini lain utk buat anak
tapi bila dah ada anak taknak anak pompuan plak
bini pun pompuan jugak a
alahai orang ni mcm2 hahah

3 November 2011 10:03 PG

teruk betul suami dia tu...tak kasihan langsung dengan pengorbaban si isteri..

3 November 2011 10:13 PG

rasa nak maki je laki macam tu.. dia tahu tak yang menentukan gen jantina tu datang dari lelaki? (kromosom XY). Saman diri sendirilah.. bengong betul..

3 November 2011 10:26 PG

zaman semakin akhir ni banyak benda2 yg tak masuk akal berlaku..
memang mnyakitkan hati kalau benda sebegini berlaku..manusia manusia...

3 November 2011 10:54 PG

iskk apa ni.. blh pulak mcm tu! teruk betoi kan

3 November 2011 11:09 PG

Bengong nyer laki. Ada gak wujud manusia mcm nih.

3 November 2011 11:29 PG

eyh jadi isu ek hehe tak bersyukur betul haha

3 November 2011 11:36 PG

Lelaki tu vengong ke hape?? Dia tatau ke jantina anak yg dikandung isterinya tu hasil dr kromosom dia sendiri?? Penentuan lelaki atau perempuan si anak kan dtg dr beih lelaki??

Ni baru btl2 vengonggggg...

Tanpa Nama
3 November 2011 12:10 PTG

Sokong laki..ha3.. Bukan laki yang berperangai camni yer.. Ni dah macam zaman jahiliah je..

3 November 2011 12:41 PTG

gila ke apa...bodoh betul la...bukan nak hargai pengorbanan isteri, lagi dihalau dan didenda lak tu...

mmg bangang...

3 November 2011 12:44 PTG

Salam;
Bodoh punya kepercayaan..diingat bini dia yang tentukan jantina manusia..Nilah manusia yang dicipta oleh Tuhan ni tak pernah bersyukur..lebihkan adat dari Agama.

3 November 2011 1:09 PTG

APA SUDAH JADI DENGAN DUNIA SEKARANG.. MAU JADI SAMA DENGAN ZAMAN JAHILLIYAH KE?

3 November 2011 4:04 PTG

assalam iza

apa punya turr lelaki mcam ni. Google ler cara2 nk menentukan jantina anak sblm buat anak. USAHA DULU bagaimana nk dapat anak lelaki, berdoa dan kemudian tawakal. Yg paling penting percaya apa yg telah ditentukan adalah yg terbaik untuk kita.

3 November 2011 5:00 PTG

Ouh, itu org gila tu! Hiks!

4 November 2011 7:23 PG

Zaman sekarang pun masih ada org macam ni. Mak dia pun perempuan juga. Tiba2 dpt bini permpuan, anak pun perempuan, nak saman pulak. Biar bini dan anak perempuan dia saman dia balik..

4 November 2011 12:03 PTG

iskh... dia lahir dulu pon tak tau dia laki ke pompuan!

4 November 2011 4:36 PTG

nie betul kembali ke zaman jahil nie..nauzubillah huhuhhhhh

4 November 2011 6:31 PTG

dah balik ke zaman jahiliah takut dapat anak perempuan sedangkan Islam memuliakan wanita. Pandai2 sendiri je buat peraturan.

5 November 2011 12:48 PG

Kenapalah semua ini berlaku,memang takmenghargai peranan isteri@ibu kepada anaknya. Macam tak tau beragama.

5 November 2011 9:17 PG

Anugerah tu... Mereka doakan yang terbaik untuk kita nanti InsyaAllah

6 November 2011 12:13 PTG

lelaki tak reti bersyukur kalau mcm tu.. padahal gen tu dr die jugak.. kalau die bagi gen X.. jadilah anak permpuan.. kalau die bagi gen Y jadilah anak lelaki.. sepatutnya die yg didenda.. bukan isterinya..

8 November 2011 12:20 PG

salam..
ini macam punya orang
pun ada ye..?heran..
mungkinkah kerana fahaman
kolot kaum mereka?

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved