Baby Cardigan

on Selasa, Disember 25, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Ketika post ini di publish, aku mungkin sudah berangkat ke luar negara. Dua hari lepas, aku pulun siapkan baby dress ini untuk sertai pertandingan Crochet A-Long (CAL) dan juga untuk anak kecilku gunakan di luar negara nanti.

Berkenaan contest CAL tersebut, peserta diberikan banyak pilihan untuk menggunakan stitch yang disukai di bahagian leher baju dan juga badan baju.

Oleh itu, tidak akan ada dress atau cardigan yang serupa atau sama pattern keseluruhannya. Aku memilih untuk menggunakan stitch yang simple dan mampu untuk disiapkan dalam masa yang singkat disebabkan kesuntukan masa juga kesibukan berpindah rumah.

Kalau ada yang berminat nak cuba, aku sertakan diagram stitch yang aku gunakan untuk badan dress.

Itu sahaja yang termampu aku buat selama 2 hari. Dah tak sempat lagi dah nak keluar cari benang, jadi buat dengan benang yang ada saja. Lepas ni mungkin ada lagi dress atau cardigan yang akan aku buat, InsyaAllah. Order dari seorang nurse dari Penang.
Ranking: 5

6 comments

25 Disember 2012 pada 7:02 PG

as salam,,, salam ukhwah pertama kali singgah semalam ikut je hari ni baru nak menegur, nak ke mana....

25 Disember 2012 pada 2:48 PTG

hohohoho....nice one. baby pon ada cardigan gak ye.

25 Disember 2012 pada 10:00 PTG

comel cardigannya. warna pun cantik.

25 Disember 2012 pada 11:55 PTG

selamat jalan2 dan selamat makan angin

26 Disember 2012 pada 1:07 PTG

alahai comelnyer..:)

26 Disember 2012 pada 11:21 PTG

mmg kiut la..:)

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved