Link Blog: Siapa Lagi Yang Terlepas Pandang?

on Khamis, September 23, 2010

Salam...


Nampaknya hari ini ramai blogger yang meneruskan blogwalking. Alhamdulillah, moga-moga serangan malware berjaya ditangani. Kalau masih ada yang belum tahu cara untuk mengesan malware tersebut, boleh cuba TUTORIAL INI

Malam ini aku dah cuba sedaya upaya untuk mengesan dan memasang semula url yang telah aku remove akibat malware walaupun hanya 3 blog dikesan mengandungi malware.

Aku telah senaraikan hanya sebahagian kecil link rakan-rakan blogger. Pada rakan blogger yang exchange link dengan Teratak Usang, jika blog anda belum tersenarai di sidebar (The Best Bloggers dan Destinasi Teratak) tolonglah tinggalkan url blog anda untuk dilistkan semula seperti biasa. Kerjasama anda amat dihargai.

Hari ini aku bagaikan telah hilang arah tujuan kerana aku tidak mempunyai list blog lagi. Aku juga tidak dapat mengunjungi dan membaca blog up date seperti biasa kerana aku telah remove semuanya. Aku hanya jejak rakan melalui url yang ditinggalkan di cbox dan ruang komen sahaja.

Please....tolonglah memudahkan kerja aku ini untuk kebaikan bersama. Terima kasih.
Ranking: 5

22 comments

22 September 2010 pada 11:48 PTG

salam,
oo.. saya ada disitu.. trima kasih..
itulah risiko dunia mayakan?

harap kita tetap berhubung..

22 September 2010 pada 11:55 PTG

Saya dah buang link yang berkenaan sebaik sahaja dapat tahu mengenai masalah yg berlaku dan telah scan malware guna Webmaster tool dari Google. Terima kasih buat puan punya blog ni.. :-)



~**semasa artikel ini di baca, tarikh 22 hb 9, tp knp pada post bertarikh 23 hb 9?

23 September 2010 pada 12:23 PG

Sebelum remove blog list dekat blog wa ari tu wa dah simpan semua link kat notepad. Pening oo nk cari balik :)

23 September 2010 pada 2:21 PG

harap kak iza tak lupa blog saya..

www.pawaka19.com..

have a nice day

23 September 2010 pada 2:36 PG

kami pun delete byk juge.. nak check satu2 balik jenuh tu.. Malware ni mmg mmberi problem pada kita..

23 September 2010 pada 7:36 PG

nak jugaaa..

http://karipapsayur.blogspot.com

Entry terbaru ahkak : Eleh, Pap Smear aje punnn (dengan Photo =D )

23 September 2010 pada 7:59 PG

Link ke umah mak dah ada kan...? Makaseh bebanyak ye!! Lebiu arr

23 September 2010 pada 9:55 PG

eda punya blog xde lagi...:)

23 September 2010 pada 11:12 PG

tension jugak bila ada malware kan

Cadangan Mengenai Kad Kredit

23 September 2010 pada 11:19 PG

mmg susah kalau byk link der..
susah nak BW :)
nice effort!

23 September 2010 pada 11:25 PG

@cikgu isza
W'salam...ya, dah ada blog cikgu kat situ...

@Ahmad Zaki...
Pertanyaan yg bagus dan jarang org tanya. Itu ala2 sticky post la,ada sehingga tarikh dan masa yg saya tetapkan. Entry saya jgk akan berada di atas entry lain dalam senarai blog list di side bar.

@wachak
Itu la, aku malas nk buat cara manual.kalau ada cara auto,dah lama aku gunakan...

@pawaka19
Ok2x ada.....tak lupa...hehe..

@LiFe KaMi
A'a la....ini la yg nk kumpul semula ni...

@Miss Q
Ok, dah listkan dah...

@Lagenda.
Ok,dah ada.

@aSmiDar
Ok,dah letak

@Sharinginfoz
A'a, tension betul....menyusahkan org je...

@gnesop.com
Ya tp saya dpt kesan 3 blog je yg ada tp "ter"remove semua pulak...nk kumpul semula la ni...

23 September 2010 pada 1:34 PTG

memang penting link blog ni dan kena tahu kesannya sama ada yang negatif or positif

Tanpa Nama
23 September 2010 pada 2:01 PTG

betul. perlu jg hati2 dengan melware ni. tapi blog picisan macam aku ni, selamat rasanya. mari2. haha

23 September 2010 pada 2:23 PTG

akak jgn lupa

http://shzwan.blogspot.com

ok thanks :)

23 September 2010 pada 2:28 PTG

@Sharinginfoz
Ada kesan negatif lain tak?

@Donha
Ya la tu....

@Wan Asmadi
Ok...

23 September 2010 pada 3:42 PTG

salam..
saya nak masuk boleh tak?

http://zulkbo.blogspot.com/

23 September 2010 pada 4:03 PTG

@zulkbo
W'salam...
eh, tak boleh...
dah penuh....hehe
Blog cik Zul,awal2 lg dah dilistkan.

23 September 2010 pada 9:53 PTG

wah, aritu blog saya pun kena juga,

tapi alhamdulillah la innity dah selesaikan isu malware ni,

sebenarnya bukan malware pun, dan tak merbahayakan pun, cuma google je yang terlalu strict dalam polisi safe web.

apa-apa pun, jemput datang ke notakosong.com ye~

23 September 2010 pada 11:20 PTG

gune link nie...

http://wanhazel.blogspot.com/feeds/posts/default

24 September 2010 pada 7:58 PTG

ok... dah ada... hehe..thanks kak...

Tanpa Nama
24 September 2010 pada 10:13 PTG

saya pun nak la jugak

http://sumpit2u.blogspot.com/feeds/posts/defaultjemput baca

25 September 2010 pada 11:35 PG

@Notakosong.com
Kalau ada virus atau malware, blogger tetap takut termasuk aku...Org kata mencegah lebih baik dari mengubati. Sebelum terjadi apa2, baik berjaga-jaga.

@Wan_hazel
Ok, dah..

@Zikr the Jalanan Sepi Perantau
A'a, dah letak....ok.

@sumpit
Boleh....dah letak dah..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved