Hadiah Birthday dari Nuffnang.

on Selasa, September 28, 2010

Salam...

Pagi ni bila buka blog, ada iklan berkelip-kelip kat sidebar tu. Selalunya time macam tu, iklan selalu tidur. Rasanya dah lama aku tak dapat buffered earning. Trafik pun semaking kurang sebab aku dah tak serancak dulu untuk blogging. Kalau aku maintain trafik 200 lebih pun tak pernah nak dapat buffered earning, inikan pula trafik jatuh menjunam. Setiap hari aku hanya dapat Unik Visitor seratus lebih saja. Tapi tiap kali aku refresh, iklan tu tetap statik.


Gatal pula tangan aku untuk check akaun Nuffnang. Betul tekaan aku. Nuffnang bermurah hati untuk bagi aku buffered earning. Terima kasih Nuffnang, pengiklan dan pengunjung yang sumbangkan trafik ke Teratak Usang. Dah lama aku menunggu saat ini. Aku pun dah lupa buffered earning yang ke berapa sebab aku baru sahaja cash out minggu lepas.

Aku himpun duit Nuffnang dari bulan Mac hingga September walaupun tak banyak mana. Ingat nak juga aku simpan dulu bagi cukup RM500, nak cash out hujung tahun depan kalau boleh, tapi bila terbaca di blog Izan dan Ron, takut juga aku terima nasib seperti Ron yang dapat surat cinta dari Nuffnang. Tak pasal-pasal nanti burn pula duit tu. Dengan sepantas kilat, aku pun cash out. Mungkin awal bulan depan pak cik posmen datang. Lepas klik cash out, segala rekod buffered earning yang lepas sudah lenyap dari pandangan. Jadi, aku terlupa BE yang ke berapa. Mungkin ke 5, 6 atau 7, Wallahu'alam.

Setiap kali ada buffered earning, semangatku semakin bertambah untuk blogwalking tapi tiap kali dapat buffered earning, masa tu la aku sibuk-sibuk nak pergi cuti-cuti Malaysia. Destinasi kali ini adalah Jerantut Pahang. InsyaAllah, pagi Jumaat ni aku akan bertolak ke sana. First time aku nak ke Jerantut ni. Selalunya aku hanya jejak kaki ke Cameron Highland je, kan dah masuk daerah Pahang. Harap-harap dapat melawat saudara mara kat sana, insyaAllah.
Ranking: 5

25 comments

28 September 2010 pada 4:37 PTG

besh..
da cash out kah..
blanje eskrem 1.
;p

28 September 2010 pada 4:46 PTG

Tahniah...dapat adiah lagi..huhuhu


Jom baca entry baru...

28 September 2010 pada 6:18 PTG

memang seronok dapat be kan

28 September 2010 pada 6:28 PTG

wah iza... nak jugak.... Zairie nyer BE cam segan2 je nak keluar.. hehe

28 September 2010 pada 8:31 PTG

tahniah kak.. :)
lama dah x jenguk akak..lama dah x sumbang trafik kat akak..

28 September 2010 pada 9:17 PTG

tahniah kak sebab dapat buffered tu
rezeki di hari jadi

28 September 2010 pada 11:39 PTG

salam..
tahniah..
nak ke jerantut
jangan lupa singgah
blog ni..banyak info
jerantut....


http://akuanakpahang.blogspot.com/

29 September 2010 pada 12:01 PG

Tahniah dapat buffered Iza

29 September 2010 pada 1:24 PG

rezeki tuh kak... hehe tuhla kadang2 pelik gak.. blog zik yang tak sampai 10 uv sehari pun boleh dapat BE.. tapi yang tuh niche dia pasal business.. tuh yang dapat kot.. entahla...

29 September 2010 pada 2:02 PG

ehem ehem bole le blanje kami kan..hehe

29 September 2010 pada 8:36 PG

wah 500 ringgit.. tahniah2

29 September 2010 pada 8:55 PG

wah best2..
kelip2..xpax ada tadi.hehe

29 September 2010 pada 12:27 PTG

beshnyer dpt buffer.. kena rajin update la camni.. bru mengancam earning buffer tu.. :)

29 September 2010 pada 1:02 PTG

@saya_arief
Ya, boleh...boleh...

@aSmiDar
a'a, terima kasih.

@Sharinginfoz
siapa yg tak seronok kan....

@Zairie Husin
mesti BE tu pompuan, itu sebabnya dia malu nk keluar, ada jejaka don mengintai kat header tu...hehe..

@Kimie Hashim
Terima kasih...lama tak mai sini, sibuk ke?

@wazy
Terima kasih....a'a. hadiah hari jadi...

@zulkbo
W'salam...
terima kasih...
Oooo, insyaAllah. pernah jgk singgah kat blog tu dulu...

@:: BLUEDIANTHUS ::
Terima kasih Warnnie

@Zikri Husaini
Ya la.memang rezeki...betul tu...kalau trafik tinggi pun, kalau bukan rezeki kita, tak dpt jgk.....Alhamdulillah, ada jgk rezeki utk bulan ni...

@LiFe KaMi
Boleh2....nanti mai Hutan Melintang ek...hehe..

@ramadhanblog
tak sampai lg RM500. itu target ujung tahun depan...

@syahrilhafiz
Haaa...itu la...kelip2.

@ezany-kun
Ya ka?kena rajin la mcm ni...

29 September 2010 pada 2:34 PTG

tahniah..
moga terus sukses dan mendapat BE

29 September 2010 pada 3:46 PTG

minum air sambil berlari...
air tumpah di atas serban...
kenapa wanzi menyepi diri...
sebab shoutmix dah kena ban...

29 September 2010 pada 5:03 PTG

@gnesop.com
Terima ksih...
InsyaAllah...

@Wanzie
siang malam bertanya khabar
harap Wanzie byk2 bersabar.

29 September 2010 pada 5:59 PTG

Ahamdulillah, rezeki tu..boleh belanja kawan2 keh3

29 September 2010 pada 9:40 PTG

salam,
tahniah tu dapat buffered..
akupun dapat 'hadiah' dari nuffnang.. status gliterati dah jadi ordinary.. padahal xda pun pasang iklan lain...

29 September 2010 pada 11:41 PTG

sama2 kita menolong antara satu sama lain...

30 September 2010 pada 5:06 PTG

hehe baru2 ni sy kene fraud..buffer lepas raya ni..tak dpt la plak..sedih2

1 Oktober 2010 pada 8:55 PG

tahniah dapat BE ni dan selamat bercuti satu malaysia :)

1 Oktober 2010 pada 11:21 PG

Salam Tuan umah.
TQ Zul promosi blog kita.
Selamat datang ke Jerantut.

4 Oktober 2010 pada 2:31 PTG

elok la cash out pastu buat contest kat blog ni...hadiah beskal ker...hehe

19 Oktober 2010 pada 7:08 PTG

salam..
lama menghilang ni
dah retired ke?
HIDUP SEORANG BLOGGER..

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved