Jubah Arab

on Khamis, November 13, 2014

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Sekarang ni aku ada hobi baru. Tempahan kait sudah habis jadi aku ambil peluang ini untuk belajar menjahit bergurukan internet/ pakcik google/ you tube/ pinterest dan sebagainya. Di mana boleh dapatkan ilmu, aku akan cuba belajar hanya dari rumah.

Ingat senang nak berguru face to face bila ada anak kecik? Jadi berusaha dari rumah. Asalkan ada minat dan kemahuan, semua boleh jadi.

Hasil yang aku pelajari dari blog. Jubah Arab untuk heroku, berusia 11 bulan.

 Jubah Arab dah siap

 Jubah dalam proses

 Model tak berbayar

Bakal Imam Muda

Bagi aku yang tak ada kemahiran formal dalam seni jahitan dan main redah sahaja, cara menyediakan jubah arab lebih mudah dari baju kurung. Hanya potong ikut ukuran tanpa potongan di bahu. Perlu sediakan bias untuk leher dan juga 2 keping untuk hujung lengan.

Jika ada yang nak try buat, boleh google Jubah Arab. Ada step by step diterangkan dan mudah faham. Kalau aku yang tak pernah jahit baju ni boleh buat, apatah lagi orang yang dah lama pegang mesin. Lagi-lagi la boleh buat, kacang je kan.

Tunggu next projek pulak...
Ranking: 5

1 comment

13 November 2014 pada 8:17 PTG

oh...betul ke? jadi saya yg tak de asas menjait ni boleh le cuba kut ye...nk try..tima kasih .

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved