Vitamin C Organik

on Isnin, November 12, 2012

Assalamualaikum,
Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.

Sekarang ni rata-rata tempat tak kira lelaki atau perempuan, dari golongan remaja hingga la ke golongan dewasa mengenali vitamin c organik.


Aku ada jual vitamin c organik ni sejak beberapa bulan lepas. Orang pertama yang menjadi testimoni sebelum aku jual vitamin ini pada kawan-kawan adalah suamiku sendiri. Sebelum nak jual pada orang, kena cuba untuk diri sendiri dulu kan. Tapi aku bukan pengguna sepenuhnya vitamin ini.

Dulu, aku ada beli 3 botol untuk percubaan dan sempat makan selama 3 minggu sahaja, selebihnya hubby yang habiskan. Katanya, aku tak perlu makan, biar dia yang makan sebab banyak jerawat di wajahnya. Katang-kata naik jerawat batu. Alhamdulillah, lebih kurang 2 minggu, jerawatnya pulih. Apabila dah yakin, hubby syorkan pada kawan-kawan sekerjanya. Syukur, ada juga sambutan.

Maaf kerana tidak ada gambar testimoni untuk ditunjukkan. Pada yang dah mencuba, boleh kongsikan kesannya di ruangan komen.

Info:


KEBAIKAN VITAMIN C

  • Sesuai untuk lelaki, wanita dan kanak-kanak.
  • Memberi efek kulit yang sekata, cerah dan lembap
  • Sesuai untuk ibu mengandung
  • Sesuai untuk merawat jerawat di wajah dan badan
  • Bagi yang menghadapi masalah resdung amat sesuai diamalkan
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi dan gigi yang sihat
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran, melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti
  • Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi dan mencegah aterosklerosis
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka dan pengeluaran hormon anti-stress
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen yang membantu mencegah penuaan pra-matang
  • Membunuh bakteria patogenik yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang yang sering dirosakkan oleh radikal bebas
  • Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih berguna dalam rawatan anemia
  • Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah
  • Merawat jangkitan saluran kencing
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain
  • Utk kanak-kanak, memadai dengan mengambil separuh, kerana jumlah vitamin c yang diperlukan oleh kanak-kanak hanya 250mg sehari
Ia penting untuk:
  • Membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan
  • Untuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta struktur am badan.
  • Membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi
  • Membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka
  • Membina kologen untuk kulit yang sihat
  • Bertindak melindungi sel dalam serangan antioksidan
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
CARA MAKAN :
Makan 1 atau 2 biji sehari iaitu pagi dan malam selepas makan.

Sebiji dos: 500 mg

Vitamin C ini 100% Halal, dijamin dan berkesan.
No Kelulusan MAL 07010987XC
KKM B724720313

Jika ada yang berminat, boleh contact aku di talian 0175516307.



Ranking: 5

11 comments

12 November 2012 9:58 PG

Vitamin C memang baik untuk kesihatan supaya dapat menghindar daripada jangkitan penyakit seperti selsema. Pengambilan vitamin C sebagai makanan kesihatan tambahan.

12 November 2012 11:31 PG

Salam..
memang baik vitamin C untuk kita, tetapi setiap pengambilan biarlah berpatutan..terlebih dos,tak baik juga :)

12 November 2012 3:14 PTG

Memang berminat nak makan vitamin, tapi bilo mengenangkan ubek biji tue uiih, tak tertelan KM doh.

13 November 2012 7:39 PG

@Kamal Mustafa
Vitamin c ni rasanya masam, macam makan oren. Kandungannya pun 7 biji oren.

13 November 2012 7:40 PG

@Zulkbo zulkboCom
W'salam.
Ya, ada keburukannya juga. Tak boleh makan dengan perut kosong dan tak sesuai untuk yang ada gastrik.

13 November 2012 7:40 PG

@akubiomed
Betul tu.

13 November 2012 9:35 PG

memang bagus ambil vitamin c ni

14 November 2012 1:29 PG

boleh tempah vitamin ni nanti, memang baik untuk kesihatan badan

25 November 2012 11:20 PTG

berapa harganya ni? tak jumpa pun harganya.

26 November 2012 10:45 PG

@blog popular

30 biji = RM40

26 November 2012 11:28 PG

bagus untuk kesihatan

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved