Sekadar Rehatkan Minda...(4)

on Sabtu, Januari 30, 2010



Jom sama-sama kita cuci otak untuk soalan ni....tiada hadiah, sekadar hiburan.

1. Antara huruf A hingga Z, huruf mana yang boleh kahwin?
SUDAH DI JAWAB oleh ❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ - huruf I dan U

2. Kenapa tayar belakang motor botak dahulu dari tayar hadapan?
SUDAH DI JAWAB oleh Prie - sebab tayar belakang dok fikir macam mana dia nak duduk kat depan

3. Ada sekor gajah dan sekor kancil, berjalan2 dalam hutan. Suatu ketika mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh. Kancil telah patah kaki, gajah pula patah......?
SUDAH DI JAWAB oleh Mario - gajah patah balik.

4. Andai kata anda terjumpa mayat manusia dan bangkai haiwan, yang mana satu anda tutup dulu?
SUDAH DI JAWAB OLEH Arieza - tutup hidung

5. Apakah benda yang kita potong tetap akan panjang?
SUDAH DI JAWAB oleh Miss Q - kacang panjang

Siapa dapat jawab???
Ranking: 5

16 comments

30 Januari 2010 8:16 PG

hmmmm alamak apasal susah2 bagi soalan ni.... ambil upsr tak susah macam ni...

Siapa Nak Promo Blog???

Dapat 1st Class, Tak Boleh Buat Kerja????

Yes, Dah Cancelled Credit Card

30 Januari 2010 8:59 PG

saya nak jwb!!! tapi bukan semua.. ni yg smpat di fikir.. nnt sy fikir utk soklan yg slbhnye.. hehe

1. tak tau lg..
2. sbb mostly bawk awek/bini yg berat! hahaha
3. gajah patah harapan. patah hati? hahaha
4. tutup hidung la :p heheh
5. sdg difikirkan :)

30 Januari 2010 9:16 PG

@|arieza|
no 2. salah
no 3. kurang tepa, cuba lg dan
no 4 je yg btul. tahniah..........

@Sharinginfoz
ahak..ahak..sbb ni bukan soalan upsr...

30 Januari 2010 9:21 PG

cube ek. jawapan bodo2 je nihh

1. apesal lak huruf nak kahwin2? manusia jela yang kahwin2. haiwan pun berzina saje. erkkk!

2. klaka la jawapan arieza nih! agaknya tayat belakang sengaja dikikis-kikis getah bunganya kott

3. gajah pula patah..KAN TITI TERSEBUT!

4. tutup mata kot sebab takot.. hahhaha

5. KACANG PANJANG? hahah - kacang panjang walaupun dipotong tetap namanya kacang panjang. xda maknanya org nk panggil kacang pendek (main tipu. pegi google jawapan teka teki)

hahahha.. antara semua ni mesti ada satu-dua jawapan betol kan??

30 Januari 2010 2:22 PTG

@Miss Q

Tahniah.....semua jawapan salah kecuali no 5.hehe....cuba lg

30 Januari 2010 4:38 PTG

alamak!

bertampah kedogolon pak dogol bila nak fikir ni..

muahaha!

31 Januari 2010 6:50 PG

@3888907252005185093.0
ala!! no 3 krg tepat ke... adoh.... gajah patah belalai? hahaha

31 Januari 2010 8:11 PG

@|arieza|

ahak..ahak..ahak..ahak..ahak..ahak..gajah patah belalai..ahak..ahak..ahak..ahak..ahak..ahak..
salah la, ade ke gajah patah belalai? ahak..ahak..ahak..ahak..dah keras urat perut (gelak)....cuba lagi...ahak..ahak..gajah patah belalai....ahak..ahak..

31 Januari 2010 8:42 PG

@8929793346311070937.0
hahahah ooo kak iza suke ek! hahahahhha belalai tu mksdnye dalam tau! hahahahhahahahaha
mari bergelak.. adehh hahahaah xleh stop gelak plak bace kak iza nye gelak hahahahaha adeh la.. tah ape2 la yg kak iza ni fikir dok ulang2 pktaan belalai.. haaa kantoi hahahahhahhahahaha hahahhahahahaha

31 Januari 2010 8:57 PG

Jawaban 2 :
Karena yang belakang pusing mikirin gimana cara bisa mendahului yang depan, maka lekas botak ... :)

31 Januari 2010 9:54 PG

@|arieza|

xde fkr lain la.....fkr belalai gajah je....lawak la arieza ni....ada ke belalai patah?(telinga gajah boleh patah ek?) ahak..ahak..

31 Januari 2010 9:56 PG

@Prie

Ya....tepat sekali....tahniah....

31 Januari 2010 10:55 PG

gajah patah balik....segan tul la nk jawab soalan ni...hehe
no 1 pun tau jwpn dia tp bg org len la pulak,,, huhu

31 Januari 2010 11:26 PG

@Mario

Jgn la segan2....rasanya x ada verification words...lain la klu nk kena tls macam2 kata laluan.
Jawapan betul....apasal tak jwb semua? senang sikit nk posting entry terbaru....
apa2 pun, tahniah

31 Januari 2010 12:58 PTG

nak jawab soklan no 1
jawapan die "i" ngan "u"
tol tak? lau betol nak hadiah..xkire..xkire..nak jugak hadiah...
hahaha

31 Januari 2010 2:11 PTG

@❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤

Betul...tahniah....nak hadiah ek?ada letak iklan nuff tak? klik nuff sbg ganti hadiah

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved