Blog Oh Blog !!

on Jumaat, Disember 03, 2010


1. Usia anda berblog:
1 tahun 2 bulan (5 Oktober 2009)

2. Sapa mempengaruhi anda untuk membuat blog?
Tiada sesiapa melainkan diri sendiri.

3. Perkara pertama yang timbul dalam kepala bila mendengar perkataan blog:
Mesti seseorang itu sangat hebat sebab mempunyai blog sendiri. Kalau aku nak jadi seorang yang hebat, aku mesti ada blog sendiri juga.

4. Mereka yang menjadi sumber inspirasi anda dalam dunia blog .
Sokongan semua rakan blogger yang singgah dan meninggalkan coretan di blog aku samada di ruangan komen atau shoutbox.

5. Bagaimana anda nak terangkan mengenai blog pada rakan anda yang buta IT?

Susah untuk memiliki dan menguruskan blog sebenarnya, tetapi kemahuan dan minat yang mendalam mengatasi kelemahan tersebut. Nak seribu daya, mahu seribu cara. Jika mahu untuk belajar dan tidak malu untuk bertanya, segalanya tidak mustahil untuk mendalami ilmu tersebut. Blog merupakan satu tempat untuk mencoretkan 1001 kisah dan kenangan atau apa sahaja yang kita ingin corakkan. Tak kenal maka tak cinta. Blog adalah medium yang terbaik untuk mengisi masa lapang.

6. Dalam 100 patah perkataan, Apakah blog mampu mempengaruhi kehidupan seharian anda?

Ya. Blog telah mempengaruhi kehidupan seharian aku. Dari mula aku celik mata sehinggalah aku nak tidur, masaku banyak dihabiskan di blog. Sehari tidak dapat menatap blog, aku rasa seperti aku kekurangan sesuatu kerana dari blog, aku mendapat ramai kenalan, ilmu semakin bertambah, banyak info yang aku perolehi dan aku punya pendapatan sampingan. Semakin aku belajar ilmu berblog, semakin banyak yang masih belum aku tahu. Sejak mula aku berblog, pelbagai halangan dan cabaran yang telah aku lalui dalam kehidupan harian namun ku teruskan jua untuk berblog. Semangatku untuk terus berblog tak mungkin pudar walaupun aku tidak mendapat sokongan sepenuhnya dari orang yang aku sayang. (103 patah perkataan)
Ranking: 5

12 comments

3 Disember 2010 pada 9:52 PTG

ramainya yang join.. hebat penangan ben ni..
:)

3 Disember 2010 pada 10:36 PTG

blog tempat hilang tension
;)

3 Disember 2010 pada 11:19 PTG

salam..
selamat berblogging..
tahniah..semoga berjaya
dalam usaha menaikkan
taraf blog sendiri..manalah
tahu satu hari ada orang offer
nak beli kan??

4 Disember 2010 pada 10:09 PG

Semoga maju jaya kak!

http://profhariz.com

Tanpa Nama
4 Disember 2010 pada 10:23 PG

berblog memang best ;)
ADA AWARD NTOK AWAK
"1.Coolest Blogger Award??"

4 Disember 2010 pada 11:11 PG

salam, maaf ganggu :)

just to let u know yang ministry of moment ada buat contest and they just extended the deadline till tomorrow at midnight. harap sudi join. :) InsyaAllah kalau menang, winner gets RM2,000 worth of photography package.


detals ada kat blog roe.. jemput join ya? :)

4 Disember 2010 pada 1:01 PTG

terbaik sekali tu, memang minat blog muncul dengan sendiri dalam diri..steady :D

4 Disember 2010 pada 3:42 PTG

dah tau dah pasal blog akak, saya pun join jugak nih. hehe

Latest Entri :
Blog Oh Blog!!
Senyum Itu Sedekah

4 Disember 2010 pada 4:39 PTG

keep on blogging!
singgah ke blog pu3 juga http://ainblogger.blogspot.com/2010/12/blog-oh-blog.html

4 Disember 2010 pada 6:59 PTG

@cikgu isza
Ya la, tak tersenarai Ben dibuatnya...

@intan izani
Betul tu..

@zulkbo
W'salam..
Terima kasih, sama2lah kita menaikkan trafik..hehe..
Ada ke org nk beli blog?hahaha...

@ProfHariz
Terima kasih..

@KimiCnoL
Ya...
Haa? Award lagi?
Jap lg nk pi ambik..

@roe233
W'salam..
Owh...InsyaAllah, mcm tak sempat je nk buat.anyway, thanks..

@etomyam
hahaha....mestilah dari diri sendiri. itu yg lebih bersemangat tu.

@eiela
Ya ka? ok la tu..

@puteri cahaya.
InsyaAllah...

4 Disember 2010 pada 7:00 PTG

teruskan berkarya akak... :-)

5 Disember 2010 pada 4:37 PTG

Semoga berjaya,
dan terus berblogging

Catat Ulasan

Terima kasih kerana mengunjungi Teratak Usang serta meninggalkan komen di sini

 
© TERATAK USANG All Rights Reserved