Percutian Tanpa Dirancang

on Selasa, April 20, 2010

Salam...
Hari ini aku baru berkesempatan untuk update blog. Semalam masih penat lagi setelah balik dari bercuti. Hanya sekadar boleh blogwalking sahaja. Percutian tanpa dirancang la katakan.

Oleh kerana my hubby kena standby, jadi hajat nak balik hantar mamaku ke kampung ditunda ke minggu depan, InsyaAllah. "Sabar ye mama, seminggu je lagi". Teringatkan rumah la tu......

Kelmarin (Isnin), rakyat negeri Perak bercuti sempena Keputraan Sultan Perak. Pada pagi ahad lepas, lepas saja aku goreng koew teaw untuk breakfast, dengan tiba-tiba saja my hubby suruh bersiap dan packing baju. Katanya nak ke Cameron Highland. Kalau tak sempat balik, nak tidur di sana. Wow! Best juga ni. Langsung tak di rancang. Mungkin nak bawa mamaku jalan-jalan kot sebab mamaku belum pernah sampai lagi ke Cameron Highland. Sebelum bertolak, kena cari ubat untuk mamaku dulu sebab mamaku punyai alahan bila berjalan jauh (mabuk perjalanan).

Belum pun sempat sampai ke atas, mamaku dah mula loya dan muntah-muntah. Jadi, kami berhenti sekejap di Lata Iskandar. Anakku yang paling seronok. Pantang jumpa air terjun, air laut atau swimming pool. Cepat je nak mandi.



"Abah, jom la...jom la, adik nak mandi", menarik tangan abahnya sambil merengek-rengek.

Akhirnya....



Tak dapat mandi pun tak apa, asalkan dapat duduk dalam air.


Sempat tengok kraftangan yang dijual. Bukan sempat tengok saja....sempat beli juga.

Setelah nampak ok sikit, kami meneruskan perjalanan naik ke atas. Keadaan mamaku semakin teruk. Tak boleh nak bershopping dan tak boleh balik segera. Semua klinik dan Farmasi tutup. Akhirnya.....

Mamaku terpaksa ditahan untuk seketika di Hospital Sultanah Hajjah Kalsom, Cameron Highland.

Keesokkannya, keadaan kembali ceria. Mama dah sihat. Kami sempat juga beli sayur, jagung, stroberri, teh cameron, melawat ladang kaktus, ladang teh, strowberry dan taman madu lebah.



Teringin tengok pokok ni tapi tak ada tempat nak gantung kat umah. Kereta pun dah penuh. Jamu mata je...

Ranking: 5
 
© TERATAK USANG All Rights Reserved